Nova 2 behaalt winst via (knappe) inhaalslag tegen VIKO

09 jan Nova 2 behaalt winst via (knappe) inhaalslag tegen VIKO

nova-2Na twee weken vakantie stond de eerste wedstrijd van 2017 op het programma. Van tevoren was bekend dat VIKO een lastige tegenstander zou zijn, gezien de uitslagen van de voorgaande wedstrijden. Zo bleek ook deze wedstrijd, dat Nova het moeilijk had. Na een achterstand in de eerste helft, wist Nova de tweede helft knap terug te komen, wat resulteerde in de winst: 16-18. Hiermee pakt Nova voorlopig met 12 punten de koppositie.

De wedstrijd begon sterk in het voordeel van VIKO. Al snel werd duidelijk dat er een belangrijk scorende snelle heer in de tegenpartij zat, waardoor een voorsprong voor VIKO genoteerd werd. Na 3-0 kon Rianne van der Meijden het eerste tegengoal maken. Via een score van 5-5, maakte VIKO een sprint naar 9-5. Na 25 minuten betrad Sam Groenewold het veld om Nova verdedigend en scorend te versterken. Hij deed dit erg goed, want al snel lukte het om de afstand t.o.v. VIKO te verkleinen met een afstandschot. VIKO hield zich goed staande, tot de stand 11-7. Dit was het omslagpunt voor Nova. Drie minuten voor rust scoorden wij drie afstandschoten op rij. Mede door positiviteit en aanmoediging (vanuit het drukbezochte Nova publiek!) kreeg Nova 2 het vertrouwen. Bij een stand van 11-10 gingen beide ploegen de kleedkamer in.

Met volle moed en vertrouwen begon Nova aan de tweede helft. Eindelijk zat het team goed in de wedstrijd en had de smaak te pakken, wat aan de kwaliteit van het spel af te lezen was. Door middel van strafworpen, schoten én doorloopballen stond 10 minuten later 12-17 op het scorebord. VIKO gaf nog niet gewonnen, en probeerde de schade te herstellen. Drie schoten van VIKO achtereenvolgend hield de spanning er nog even in, omdat Nova aanvallend stil bleef. 15-17 was de stand. Toen Marciano de Vree in de 25ste minuut zijn vijfde treffer die middag scoorde, was het duidelijk! Eindstand: 16-18.

Volgende week reist Nova af naar Renkum voor de wedstrijd tegen DKOD (staan op dit moment op de tweede plek). Aanvang DKOD 2 – NOVA 2: 18.10 uur en DKOD 1 – NOVA 1 om 19.30 uur.

Scores Nova: Marciano de Vree 5,  Sam van Groenewold 3, Kim Hoep 3, Renske van Kempen 3, Karin Meijers 2, Rianne van der Meijden 2