Nova Midweek 2 zet sterke seizoensstart voort met winst bij Odik

20 sep Nova Midweek 2 zet sterke seizoensstart voort met winst bij Odik

Na een lange pandemiepauze begon Nova Midweek 2 vorige week sterk aan het nieuwe seizoen met een ruime overwinning op DWS Midweek 1. Zaak was om dit goede gevoel vast te houden naar de toekomst en hetzelfde spel te laten zien in Barneveld, tegen Odik Midweek 1.

Een grote teleurstelling voor Nova Midweek 2 was het uitvallen van Can ‘Turkish Tower’ Gülzig met een enkelblessure, die hierdoor de rol van coach en challenger op zich nam in Barneveld. Gülzig identificeerde voor de wedstrijd duidelijk het laaghangend fruit, en dat gaf hij ook terug aan de groep. ‘We moeten de balans vinden tussen aanval en verdediging, tussen statisch en dynamisch. Daar ligt vandaag de sleutel’, aldus Gülzig.

Nova Midweek 2 knalde uit de startblokken op het sportpark in de bijbelriem en wist op een voorsprong van 0-2 te komen. Lokale arbiter Van Veen, die dit seizoen zijn rentree op het korfbalveld maakt, maakt na een aantal uitstapjes naar het buitenland in het kader van zijn baan als programmeur van industriële broodbakmachines, had alles onder controle.

Ook Nova Midweek 2 bevat dit seizoen een oude bekende. Na meer dan tien jaar gefocust te hebben op haar carrière, maakt Fenna ‘Zwarte Strepen’ van den Brink (zie foto) dit seizoen haar rentree in het Bilthovense vlaggenschip. Van den Brink liet in Barneveld zien dat ze haar streken niet verleerd is toen ze de regie pakte over een aanval en de 0-3 noteerde. Verder werd er in de eerste helft weinig gescoord en konden beide ploegen de spreekwoordelijke kleedkamers opzoeken met een ruststand van 3-7.

Gülzig zat erg kort op de bal en probeerde de spelers van Nova Midweek 2 direct te triggeren met een spannende speech: ‘Probeer de juiste mensen op de juiste plek te zetten en verlies elkaar daarbij niet uit het oog.’ Bij de meeste spelers van Nova Midweek 2 moesten de woorden van Gülzig nog even landen, maar niet bij Nova Midweek 2-routinier Rianne ‘Rietje van der Meijden’. Van der Meijden scoorde in de eerste aanval van de tweede helft de 3-8, waarna Smelvin ‘Molvin’ van Kempen de 3-9 maakte.

Nadat Nova Midweek 2 dit gat geslagen had, kon zij de wedstrijd gecontroleerd uitspelen. Vera ‘Killer’ Bessems, die met haar teamgenoten Hannah ‘De Flasher’ Fleschner en machtige Mart Kockelkoren meespeelde met Nova Midweek 2, bewees dat haar bijnaam niet voor niets is en beloonde zichzelf met twee fraaie goals. Eindstand: 5-12.

Na afloop had Van den Brink het volgende te zeggen over haar succesvolle rentree: ‘Samen kom je het verst. Ik herken dat ook vanuit mijn werk, dus dat motiveert mij om elke dag mijn beste beentje voor te zetten. Yeah!’ Bessems beaamde deze boodschap met lovende woorden over Kockelkoren: ‘Hij kan learnings direct inzetten in de praktijk, dat zag je vooral aan zijn reboundwerk vandaag. Heel waardevol.’