Update coronavirus | KNKV stelt besluit uit & sportaccommodaties dicht

20 mrt Update coronavirus | KNKV stelt besluit uit & sportaccommodaties dicht

In onderstaand bericht volgt weer een update vanuit het bestuur met betrekking tot de coronacrisis. Het bestuur zal binnenkort gaan inventariseren wat de gevolgen voor onze kleine club zijn nu vele (sport)activiteiten zijn afgelast.

KNKV
Het KNKV heeft besloten de besluitvorming over de afwikkeling van de zaalcompetitie in het wedstrijdkorfbal uit te stellen tot (voorlopig) maandag 6 april, de (voorlopige) einddatum van de huidige kabinetsmaatregelen. Het KNKV berichtte eerder dat uiterlijk vrijdag 20 maart een mededeling zou volgen over de rangschikking en promotie- en degradatieregeling in het wedstrijdkorfbal. Echter, gezien de huidige complexe situatie met elkaar snel opvolgende ontwikkelingen neemt het KNKV langer de tijd om richting volgend zaalseizoen tot een weloverwogen en voor alle partijen zo goed mogelijk besluit te komen.

Gemeente De Bilt
Sinds 17 maart 2020 is het in de gemeente De Bilt verboden om sportaccommodaties en sportinrichtingen, waaronder ook sportvelden, geopend te houden. Alle exploitanten en huurders van sportaccommodaties moeten hun complex sluiten. Dit betekent dat de hekken van Nova dicht blijven en niemand het terrein mag betreden. We hadden eerder al aangekondigd dat de kantine dicht zou blijven. Voor trapveldjes, bossen en parken geldt nog geen verbod om hier gebruik van te maken. Daar kan men dus nog wel zorgen voor wat beweging om fit te blijven. Het is wel heel belangrijk de algemene regels ter verspreiding van het virus in acht te nemen, waaronder de 1,5 meter afstand houden.

We hopen dat iedereen in goede gezondheid verkeerd en wensen iedereen veel succes met school, studie, werk en alle andere uitdagingen die deze crisis met zich meebrengt.