Nova 1 wint van Woudenberg

27 sep Nova 1 wint van Woudenberg

Nova neemt punten mee uit Woudenberg

Korfbalvereniging Nova vestigde zich in de subtop door in en tegen Woudenberg met 12-17 te winnen. Afgelopen zaterdag deed het Biltse achttal hiermee goed zaken in de tweede klasse D.

Met vier punten uit vier wedstrijden beschrijft coach Wouter van Brenk vooraf het belang van de volgende weken: ,De komende wedstrijden bepalen of we naar boven of naar beneden kunnen kijken. Het is belangrijk om bij Woudenberg de volle pond te halen.’ Deze noodzaak had hij goed overgebracht op zijn team want het eerste kwartier liet Nova geen steek vallen. Met twee scores van Steven Bakker en vervolgens Richard van der Pas en Sander Smit waren vooral de heren van Nova deze middag trefzeker. Na een krap kwartier had de ploeg acht scores genoteerd. Dit was al meer dan de vorige wedstrijd tegen SDO. Al zegt dit laatste meer over de vorige wedstrijd dan de huidige. In het verloop van de eerste helft begon Woudenberg wat meer mee te scoren waardoor Nova niet verder uitliep. De ruststand was 5-10.

Hoewel het eerste doelpunt van het tweede bedrijf voor de thuisploeg was, was het Nova dat de boventoon voerde. De aanvallen werden goed opgezet en geduldig uitgevoerd. Met veel reboundkracht, onder andere in de persoon van Michelle Reus, bleef de ploeg in staat om verzorgd te spelen. Nova liet alleen wel na om de score niet verder op te schroeven. Het schotpercentage kwam niet boven de twintig procent, wat nog onder het kunnen van deze ploeg is. Hoewel de uitkomst van de wedstrijd al vast lag, pikte Woudenberg in de slotfase nog een paar doelpunten mee en bepaalde daarmee de eindstand op 12-17.

Nova staat zo op een degelijke gedeelde derde plaats op de ranglijst. Volgende week wordt afgereisd naar Wijk bij Duurstede om om half vier aan te treden tegen Viking.

Het tweede van Nova wist tegen de reserves van Woudenberg niet hetzelfde voor elkaar te krijgen. Ze verloren met 17-13 en moeten punten pakken om een paar plekken te klimmen in haar poule.