Belangrijke wedstrijden voor Nova tegen Rapid

27 mrt Belangrijke wedstrijden voor Nova tegen Rapid

Zaterdag 26 maart was een spannende en belangrijke dag voor NOVA. Nova 2 en Rapid 2 gingen de hele wedstrijd gelijk op, maar Nova 2 wist de wedstrijd niet over de streep te trekken. Het werd 11-12. Ook het eerste wist de punten niet in De Bilt te houden.

Bij Nova 1 moesten de 2 punten binnengehaald worden, omdat er anders degradatiewedstrijden gespeeld moeten worden. Alle spelers waren op scherp gezet en klaar voor de strijd. De wedstrijd werd ingefloten en met 3 snelle goals van Rapid stond het na 4 minuten al 0-3. Middels een time-out werden de spelers van Nova even gereset. Toch liep de score uit naar 2-8. Door de goede sfeer en mooie goals wist Nova de score weer een beetje bij te trekken, 6-8. Uiteindelijk gingen de teams met een stand van 7-11 de rust in.

Ook na de rust bleef Rapid scoren. Na 10 minuten in de tweede helft was de stand 9-15. Er was nog genoeg tijd om dit in te halen en Nova bleef tot het bittere eind strijden. Helaas bleek dit niet genoeg te zijn en bleef het verschil tussen beide ploegen 6 doelpunten. Eindstand 14-20.

Het verlies van Nova 1 betekent dat er degradatiewedstrijden gespeeld moeten worden. Deze zullen plaatsvinden op 9 en 16 april. Dus er komen nog zeer belangrijke wedstrijden aan voor de selectie.