Bestuursupdate | Breaking news: NOVA krijgt nieuwe kunstgrasvelden

18 jan Bestuursupdate | Breaking news: NOVA krijgt nieuwe kunstgrasvelden

We beginnen het nieuwe jaar met enorm goed nieuws! NOVA krijgt nieuwe kunstgrasvelden en wel in het nieuwe, kleinere formaat. Met het huidige ledenaantal voldoen wij aan de voorwaarden om 3 nieuwe velden te krijgen. Tijdens de JAV hebben we het al aangekondigd en nu is het zo goed als zeker! Onze voorzitter, Arie Anninga, heeft hier de afgelopen anderhalf jaar in een langlopend traject met gemeente De Bilt en de beachvolleybal-club Irene Beach afspraken over gemaakt. In ruil voor de nieuwe velden krijgt Irene Beach een groot gedeelte van het huidige grasveld. Dit wordt omgevormd tot zandvlakte waar beachvolleybal gespeeld wordt door Irene Beach. Misschien kan NOVA hierdoor in de zomer nog eens een beach-korfbaltoernooi organiseren…

Langs de korfbalvelden komt een hekwerk zoals we nu ook hebben – tegen doorrollende ballen. Er komt meer parkeergelegenheid voor auto’s en fietsen. Het oude kunstgras wordt hergebruikt als ondergrond in onze speeltuin. Irene Beach heeft haar eigen accommodatie. De kantine zal niet worden gedeeld. De wedstrijden van Irene Beach zijn meestal op vrijdagavond en zondag. Het beach-volleybalseizoen loopt van mei t/m september. Hierdoor is er slechts enkele maanden overlap met ons speelseizoen. In het voorjaar of in de zomer van 2016 zal ons terrein heringericht worden en vanaf half 2016 zal Irene Beach naast ons gevestigd zijn.

Voorlopige schets van de nieuwe situatie

We organiseren in februari/maart een Infoavond in de kantine CasaNova voor vragen en het laatste nieuws over de ontwikkelingen. De datum hiervoor volgt.