Coronaprotocol NOVA | Per 25 september

23 jun Coronaprotocol NOVA | Per 25 september

Vanaf zaterdag 25 september gelden er nieuwe maatregelen. Dit zijn gelukkig versoepelingen, maar in de kantine gelden wel nieuwe regels waaraan we ons moeten houden. Hieronder lees je wat de nieuwe maatregelen inhouden voor NOVA.

Algemene richtlijnen
Allereerst gelden nog altijd de algemene richtlijnen:

• Heb je corona gerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis wanneer je tijdens je aanwezigheid bij NOVA klachten krijgt, zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie.
  • Schud geen handen.

Regels in de kantine
Je hebt in de NOVA-kantine geen coronatoegangsbewijs nodig. Dat komt omdat we in de kantine een horecagebied hebben gemaakt dat alleen een afhaalfunctie heeft. In dit gebied rondom de bar mag je alleen eten en drinken afhalen, maar niet nuttigen. Als je je eten en drinken hebt gehaald, verlaat je direct het horecagebied. Je herkent het horecagebied in de kantine aan het rood-witte afzetlint.

Links van de barkrukken is het horecagebied, een doorstroomgebied waarbinnen je niet mag eten en drinken.

In het gebied dat géén horecagebied is (op de foto rechts van de barkrukken), mag je gewoon zijn en eten en drinken. Ook hiervoor heb je geen coronatoegangsbewijs nodig. We willen jullie wel vragen zoveel mogelijk buiten te zijn, bijvoorbeeld op het terras of langs het hek. Zo voorkomen we dat het te druk wordt in de kantine.

Let op: de kantine sluit om 00.00 uur. Wanneer degene die sluit zegt dat het tijd is, verlaten we allemaal de kantine. Dit is natuurlijk geen fijne taak, dus laten we diegene helpen.

Beperkingen die zijn komen te vervallen
Op de volgende punten gelden versoepelingen:

• Voor publiek gelden er geen beperkingen meer. Houd wel rekening met elkaar.
  • De Rijksoverheid heeft geen regels meer voor het samen reizen in een auto naar uitwedstrijden en/of trainingen. Neem vooral het gezonde verstand in acht en maak zelf de afweging wat wenselijk is. Heb je liever dat je teamgenoten een mondkapje dragen in de auto? Bespreek dit dan met hen.
  • Er hoeft geen gezondheidscheck meer plaats te vinden.

Samen verantwoordelijk
Het is fijn dat er steeds minder beperkingen gelden, maar met name de veranderde regels in de kantine zullen wennen zijn. We willen iedereen met klem verzoeken zich aan de nieuwe regels te houden:

• We zorgen dat er doorstroom is binnen het horecagebied en eten en drinken hier niet.
  • We eten en drinken alleen buiten het horecagebied en verblijven zoveel mogelijk buiten.

Pak dit met elkaar op en spreek elkaar aan als het even niet goed gaat, want samen zijn we verantwoordelijk.

Dan rest ons alleen nog te zeggen: veel plezier en succes met de wedstrijden!