Daverende winst voor NOVA A2 tegen Huizen A2!

04 dec Daverende winst voor NOVA A2 tegen Huizen A2!

De tweede thuiswedstrijd voor Nova A2 is een daverend succes geworden! Na het gelijkspel tegen Antilopen en een verlies tegen Animo die we vieren als winst (je had erbij moeten zijn) was het tijd om onze groei te laten zien aan ons thuispubliek.

Omdat Huizen als eerste scoorde werd NOVA A2 meteen wakker geschud: ok, ze staan dan wel onder ons, maar blijkbaar moeten we alert blijven! Het was nog wel wat wennen aan de nieuwe vakken en het spel van de tegenstander. Door een strafworp van Samantha kwam er wel een gelijke stand die helaas redelijk snel werd overtroffen door de tegenstander: 1-2. Nu waren we wakker!

Na een afstandsschot van Bram kwamen de doorloopballen op gang. Achter elkaar gingen de doorloopballen van Mart, Milan en Dianne erin! We zijn er achter dat we snel voorbij de tegenstander kunnen en we moeten gebruik maken van die doorloopballen. De rust gaan we in met een comfortabele stand van 5-2.

Tijdens de rust kwam een peptalk van coach Kristel: het werd duidelijk dat die doorloopballen standaard gebruikt moesten worden. De kans dat een doorloopbal erin gaat is namelijk zoveel groter dan die 60 afstandsschoten die er nooit in gaan bij ons… En aangezien we zo makkelijk voorbij die tegenstander komen: ga voor die doorloopbal! De boodschap voor de verdediging is zoals die altijd is: blijf er vol op zitten en zet alles vast! Deze wedstrijd mochten we niet verliezen!

De tweede helft ging nog beter dan de eerste helft: we lieten ons niveau niet zakken tot de tegenstander zoals in de eerste helft wel gebeurde. Het gevolg: een doorloopbal van Serra die erin ging, een doorloopbal van Mart die erin ging. Ook Samantha knalde er een bal in.

Overduidelijk was dat de tegenstander in paniek was. Ze gingen paniekkorfbal spelen wat uiteindelijk resulteerde in 1 score: 8-3. Door de paniek kon Bram ontzettend veel ballen onderscheppen en meteen terugspelen naar de aanval. Daar maakte we dan ook weer lekker gebruik van. Dianne gooide er nog eentje in en ook Samantha maakte de dubbele cijfers compleet: 10-3.

Fabian kwam er, 8 minuten voor tijd, nog in voor Milan. Milan had last van zijn rug en wij wilden hem niet blesseren. Omdat Fabian nog wat goed te maken had voor zijn laatkomerij besloot hij er nog een bal in te knallen: 11-3.

Met deze winst is A2 van de 6e plaats omhoog geklommen naar de 3e plaats. Helaas was dit tijdelijk en zijn we weer iets gezakt. Maar omdat we dit seizoen zo goed begonnen zijn en echt laten zien wat we kunnen, zijn we ervan overtuigd dat we kunnen blijven stijgen! Wij gaan er in ieder geval voor!

28 januari is onze eerste thuiswedstrijd weer om 15:30 uur tegen Animo. Aangezien dit een erg lastige tegenstander was voor ons hopen wij op veel aanmoediging vanaf de tribune.