‘Krachtmeting’ voor NOVA

27 okt ‘Krachtmeting’ voor NOVA

Afgelopen zaterdag 27 oktober werd de wedstrijd op eigen grond tegen Synergo uit Utrecht gespeeld. Een fijn zonnetje en veel publiek was het recept voor een gezellige competitiedag. Deze dag werd afgesloten met een avond Hollandse spelletjes, onder het genot van stampotten, gemaakt door een van onze hoofdsponsoren Van der Laan om het seizoen op een goede manier af te sluiten.

Nova speelde haar eerste veldwedstrijd tegen de club uit Utrecht en was bij dit weerzien gebrand om betere resultaten te behalen. Een ‘krachtmeting’ om te zien hoeveel stappen het team tijdens het seizoen heeft doorgemaakt. Het eerste fluitsignaal klonk en al snel werd duidelijk dat beide partijen met volle energie de wedstrijd in gingen. Het scoreverloop ging in de eerste helft redelijk gelijk op, waardoor de teams met een tussenstand van 7-11 de rust in gingen.

In de eerste minuten van de tweede helft kwam Synergo beter uit de startblokken, waardoor zij hun voorsprong groter wisten te maken. Nova wist echter telkens weer een antwoord te geven op het hoge scoringsrendement van Synergo. Met nog 20 minuten op de klok, was de stand 12-16. Voor 10 minuten lang wisten beidde ploegen de korf niet te vinden. Uiteindelijk was het Synergo die de voorhand nam, en het gat verder uitbreidde. Dit resulteerde in een eindstand van 12-22.

We kijken terug op een leerzame eerste helft van het veldseizoen. Helaas hebben we onszelf nog niet van onze beste kant laten zien. Het bleek dat met name het afrondingspercentage miste en dat de korf te weinig gevonden werd. De stamppot werd daarentegen wél gewoon gevonden.