Laatste seizoen voor hoofdtrainer Pascal Frank

08 dec Laatste seizoen voor hoofdtrainer Pascal Frank

Pascal Frank is bezig aan zijn laatste seizoen als hoofdtrainer/coach van NOVA. Zijn aflopende contract wordt niet verlengd.

Pascal is begonnen in 2019 en is dus bezig aan zijn derde seizoen als hoofdcoach van Nova. Met het vertrek van 12 selectiespelers ten opzichte van het seizoen 2018/2019 was de start van Pascal zijn periode een enorme uitdaging. Ondanks de tegenvallende resultaten was de sfeer binnen de selectie goed en de individuele ontwikkeling zichtbaar.

“Het is mooi om onderdeel te zijn geweest van de verjonging van de selectie. We hebben met de staf mooie stappen gezet om een goede basis neer te zetten om een constante 1e klasser te zijn”, vertelt Pascal.

Eenmaal op weg kwam daar in maart 2020 ook nog eens de coronapandemie om de hoek kijken. Midden in het seizoen werd de sport stilgelegd door een lockdown. Toen richting de zomer weer voorzichtig wat mogelijkheden ontstonden om te gaan trainen, zij het op 1.5 meter, pakte Pascal de draad direct weer op.

“Na de eerste lockdown en richting de winter van 2020 nam Pascal met de rest van de staf het voortouw om trainingen te gaan verzorgen om niet alleen onze selectie maar ook andere seniorenteams aan het sporten te houden. Daar zie je de waarde van een echte clubman die niet alleen denkt aan het belang van de selectie. We zijn Pascal en de andere stafleden hier enorm dankbaar voor”, aldus voorzitter Steven Bakker.

Ook op dit moment is het nog onzeker hoe de zaalcompetitie zal worden hervat. Mocht er weer worden herstart met een alternatieve competitie dan hebben wij alle vertrouwen in Pascal voor de rest van het seizoen, met de stille hoop op promotie naar de 1e klasse in de zaal en handhaving op het veld.

NOVA is inmiddels gestart met een sollicitatieprocedure om een geschikte hoofdtrainer/coach voor volgend seizoen aan te trekken.

Pascal Frank bij zijn verlenging in 2020 met voormalig voorzitter Pieter Keuning.