NK-site: EVEN VOORSTELLEN… DE TEAMS VAN HET NK

03 jun NK-site: EVEN VOORSTELLEN… DE TEAMS VAN HET NK

Op de NK site van KvTilburg worden de deelnemende ploegen voorgesteld:

Tijdens de laatste 8 dagen voor het NK op 6 juni, presenteren wij aan u de deelnemende teams. Elke dag een andere club in de hoofdrol, met vandaag NOVA.

Nova is wellicht de meest verrassende en onbekende deelnemer aan dit NK. De vrij kleine vereniging uit Bilthoven vierde onlangs haar 25-jarig jubileum en hoopt dat extra glans te geven met een titel op het NK in Tilburg. Mede dankzij een onverwachte nederlaag van naaste concurrent Victum wist NOVA de titel binnen te halen.

NOVA mag dan wel kampioen zijn geworden, in de zaal heeft het team helemaal niet overtuigend gespeeld. Zij werden hier slechts 4e, op ruime afstand van kampioen OVVO en Victum, waarvan ze op het veld nog wisten te winnen. Toch hebben de Utrechters ergens het goede gevoel terug gevonden, want na de zaal werden nog maar twee wedstrijden verloren. NOVA steekt dus in een goede vorm, die zij hopelijk ook kunnen doortrekken naar het NK.

Voor NOVA is het erg bijzonder dat er een team naar een NK gaat, dat is al weer 21 jaar geleden. De B1 is dan ook het sterrenteam van de vereniging en het enige team dat echt op hoog niveau korfbalt. Reden genoeg om als vereniging vol achter de aspiranten te gaan staan en we hebben vernomen dat de kaartjes voor de supportersbus ontzettend populair zijn.  Met zo’n grote achterban kan het NK voor NOVA haast al niet meer stuk!

NOVA begint het toernooi tegen Tempo B1, in poule B van het kampioenschap. In het begin van de middag volgen nog wedstrijden tegen ASVD en Groen Geel, waarna wellicht een finale op het programma staat tegen de winnaar van poule A. Maar om te beginnen maar is vlammen tegen Tempo, om 11.35 uur op het veld in Tilburg. Meer info, foto’s, regels en schema’s onder de fleurige NK-banner www.kvtilburg.nl.

Handig om te weten
Voor mensen die met eigen vervoer gaan:

Adres: KV Tilburg – Bladelstraat 1, 5043 CZ Tilburg (verkeersregelaars tonen parkeergelegenheid).

Bij KV Tilburg kun je pinnen, dus veel cash meenemen is niet nodig.

NOVA B1 speelt 4 wedstrijden. Afhankelijk van de plaats die ze halen in de poule wordt het tijdstip bepaald in het vervolgprogramma. Als je enkele wedstrijden wilt zien raden we je aan om ‘s middags te komen, dan kun je ook de eindrondes zien.

Wedstrijdprogramma NOVA:
11.35 – 12.05 uur  NOVA B1 – Tempo B1  | Veld 2
12.45 – 13.15 uur  NOVA B1 – tegenstander n.t.b.
13.55 – 14.25 uur  NOVA B1 – tegenstander n.t.b.

Vervolgprogramma (afhankelijk van de resultaten):
3e en 4e plaats: 14.50 – 15.20 nr. 2 poule A – nr. 2 poule B veld 1
5e en 6e plaats: 14.50 – 15.20 nr. 3 poule A – nr. 3 poule B veld 2