Nova 2 neemt toch heft in handen

17 feb Nova 2 neemt toch heft in handen

In de een-na-laatste wedstrijd van het seizoen pakt het tweede team van de Biltse korfbalvereniging toch nog het heft in eigen handen, in zowel de competitie als de wedstrijd. De nummer drie van de competitie EKVA werd met lege handen huiswaarts gestuurd door een knappe 20-16 winst voor Nova. Hierdoor springt het team van Maik van Kouterik over RDZ en Madjoe op de ranglijst.

De eerste tien minuten waren nog voor de Almeerders maar beetje bij beetje kwam Nova op stoom. Na de 2-4 waren er maar liefst negen doelpunten te noteren voor Tessa van der Laan, Aranka Akkermans en Wesley Spronk. Dit als gevolg van een gemotiveerde en collectief spelende ploeg. EKVA kon hier niet tegenop en keek tegen een 12-8 achterstand aan bij de thee.

Ook in het vervolg waren de eerste tien minuten voor de gasten. Nova maakte een paar verkeerde keuzes bij de aanvallen en EKVA maakte gretig gebruik van deze kans. De tegenstander kwam zelfs nog tot 14-13. Maar met doelpunten van nogmaals Wesley Spronk en de ingevallen Renske van Kempen werd de marge vergroot. De slotfase werd geduldig uitgespeeld met de eindstand van 20-16 als resultaat.

De bond heeft bedacht om de spanning naar de laatste speelronde op te bouwen. Hierdoor zijn er nu twee vrije weekenden voordat het in Rijnsburg wordt opgenomen tegen concurrent Madjoe. Bij winst speelt Nova 2 ook volgend jaar in de reserve tweede klasse. Dit is een spannend voorprogramma voor de kampioenswedstrijd van Nova 1 tegen dezelfde club op deze 7 maart.