NOVA 2 pakt eerste punten

12 sep NOVA 2 pakt eerste punten

Afgelopen zaterdag was een belangrijke dag voor Nova 2. Vorige week heeft Nova 2 met 15-18 van HKC verloren en daarom was het team  gedreven om de eerste 2 punten in de competitie te pakken. We reisden af naar Woudenberg. Woudenberg was al een bekende ploeg voor Nova. Beide teams hebben elkaar toen kunnen verslaan.
De wedstrijd was nog maar 5 minuten bezig en het stond al 4-0 voor Nova. Dit leek een eenvoudige wedstrijd te worden. De afronding, wat vorige week een probleem was, ging gelijk beter. Deze lijn kon niet doorgetrokken worden, waardoor Woudenberg de kans kreeg om aan te sluiten. Dit lukte aardig (3-4), totdat de aanval vanuit Nova weer op gang kwam. De eerste helft werd beëindigd bij 4-7.
De tweede helft werd begonnen met een wissel: Manon kwam erin. Het vak had meer felheid nodig. Nova werd vermoeid en het zonnige weer maakte dit extra zwaar. Drie opeenvolgende goed afgemaakte afstandsschoten en de score werd 5-10. Het werd moeizamer voor Nova. Woudenberg zette een verdedigingstactiek in, waar wij moeite mee hadden. De aanvallen werden statischer en de voorsprong werd kleiner. Toch heeft Nova de wedstrijd rustig (met een veilige afstand) kunnen uitspelen. Met een stand van 11-14 waren de eerste 2 punten te pakken. Volgende week hopen wij dit te kunnen voortzetten en wordt er tegen ZKC gestreden op eigen veld.