Nova A1 kan meer dan ze denkt

17 feb Nova A1 kan meer dan ze denkt

De facebook events waren gemaakt, de zaal geïnspecteerd en de mensen van Synergo waren op de hoogte gesteld. Volgens Synergo zou het een spektakel worden waarbij Ahoy alleen maar in de schaduw van H.F. De Witte kon staan. Met meer doelkansen dan landskampioen TOP en een scoringspercentage van 20%, kon Nova A1 natuurlijk geen obstakel zijn.

Maar na het fluitsignaal was het al gelijk duidelijk: Nova A1 was een obstakel! Een obstakel dat maar 1 doel had: de weg naar het kampioenschap voor Synergo A1 versperren. Als bewijs opende Jelmer de score met een prachtig afstandschot. De vreugde en positiviteit spatte ervan af. Dat was ons recept om succes te behalen. Niet uit gaan van individuele kracht, maar als team spelen, gemotiveerd blijven en positief zijn. Na 6 minuten gespeeld te hebben was de stand al 3-1. Na een paar tegenslagen werd de score al snel 3-3. Een ongelooflijk belangrijk moment in de wedstrijd. Kon Nova dit spel, de positiviteit en motivatie volhouden? Ook als Synergo zich van hun beste kant liet zien? Na enkele minuten was het antwoord in te vullen. JA! De goals van Manon en Karin lieten zien dat Nova A1 een obstakel was dat niet zomaar uit de weg zou gaan. Vanaf dat moment werd er bij beide kanten fors gescoord. 1 ding was zeker: Deze 2 ploegen gaven beide de volle 100% in een bomvolle zaal. Na een strijdvolle eerste helft gaf het scorebord 8-9 aan. De teams waren aan elkaar gewaagd.

Het fluitsignaal kondigde de tweede helft aan. Op dat moment dacht ik dat veel mensen met dezelfde vraag rond zouden lopen: “Is Nova A1 in staat om zo te blijven presteren, kunnen ze dit vasthouden?” Kort na het begin van de tweede helft vielen er 2 goals. En Ja! 2 voor Nova! Hiermee ging Nova aan kop met 10-9. Nu was het cruciaal voor Nova om punten te pakken en de afstand te vergroten. “Gaat het nu dan echt gebeuren?” “Is dit ons moment?” Helaas wist Synergo deze vraag beter in te vullen, waardoor het al snel 10-12 stond. Nova herpakte zich goed en met nog 1 minuut op de klok was de stand 13-13. Synergo moest en zou hun kampioenschap veilig stellen en ging tot het uiterste om een doelkans van Nova tegen te gaan. De scheids floot, maar tot de grote schrik van Synergo was het niet het eindsignaal. Nova A1 kreeg een strafworp, die manon perfect afmaakte. 14-13. Ik denk dat Synergo het op dit moment wel heel warm kreeg. Hun kampioenswedstrijd laten bepalen door een team 4 plaatsen onder hen. Nog enkele seconden. Nova deed er alles aan om het in de verdediging dicht te houden. Synergo moest op dit moment wel heel erg opschieten en nam het risico om nog een afstandsschot in de lucht te gooien. Met veel spanning volgde alle ogen van de zaal de bal, die gewichtsloos in de lucht zweefde. Dit schot was genoeg om het kampioenschap van Synergo veilig te stellen: 14-14. Kort daarna floot de scheids de wedstrijd af.

Met opgeheven hoofd verliet Nova het veld, kijkend hoe Synergo hun kampioenschap vierde. Na enige tijd besefte Nova A1 pas hoe goed ze eigenlijk hadden gepresteerd. We waren de eerste (!) ploeg die Synergo een punt afsnoepte. Teleurstelling was niet op zijn plaats. Het was een wedstrijd om nooit te vergeten, een wedstrijd om kracht uit halen. Deze wedstrijd bewees dat Nova A1 meer kan dan ze denken!

7 Maart staat Nova A1 voor de laatste taak dit zaalseizoen: 2 punten halen in Barneveld tegen ODIK om de competitie op de 4de plek af te sluiten.