Nova A1 vecht voor 2e plek

13 mei Nova A1 vecht voor 2e plek

Afgelopen zaterdag ging de strijd voor Nova A1 verder tegen Thor A1. Deze ploegstond op de laatste plaats, maar zou er alles aan doen om degradatie te voorkomen.

Vanaf het eerste moment was het al vrij duidelijk, wij waren sterker en moesten de punten mee naar huis nemen. Toch hadden we moeite om een voorsprong te nemen. Het eerste goal viel pas in de 15e minuut door een schot van Stijn. Vlak daarna scoorde ook Renske.

De wedstrijd verliep rustig en er is eigenlijk geen moment spanning geweest of we wel zouden winnen. Omdat de wind sterk was, gingen er nog wel eens wat schoten scheef, al was dit aan beide kanten. Na wat gekke gebeurtenissen zoals een dame van Thor die het veld opeens verliet, vielen er uiteindelijk veel goals door Stijn, Renske, Manon en Lisanne en pakten we een mooie voorsprong.De eindstand werd 3-14 in het voordeel van Nova.

Komende zaterdag 16 mei gaat de strijd verder voor de A1 tegen SDO (waar we de vorige keer met 15-6 van verloren hebben). Kampioenschap zit er niet meer in omdat EKVA A1 door de goede prestaties 5 punten los staat die niet meer in te halen zijn. Toch gaan we hard vechten om de tweede plek te behouden. Dit zal daarmee niet alleen de laatste wedstrijd zijn van dit seizoen voor de A1, maar ook de laatste wedstrijd bij Nova voor Lisanne, Jelmer en Karin. Dus kom allemaal kijken om 13.15 (thuis)!