Nova A1 vindt aansluiting bij middenmoot

19 jan Nova A1 vindt aansluiting bij middenmoot

Met overtuigend spel heeft Nova A1 afgelopen zaterdag de aansluiting met de middenmoot gerealiseerd. De ploeg van Maurice Lindenaar won in Woudenberg van de plaatselijke korfbalvereniging met 11-15. Manon en Renske waren met vijf en zes doelpunten belangrijk voor de scoreproductie van Nova.

Na een oefenwedstrijd en een thuiswedstrijd tegen Woudenberg, die na een goed begin toch verloren gingen, was de A1 erop gebrand om deze keer wel de punten over te houden aan dit duel. De 2de helft van de wedstrijd tegen Antilopen de week ervoor gaf vertrouwen dat het nu goed moest komen.

De A1 liet vanaf minuut 1 zien dat zij vandaag de winst mee naar huis wilden nemen. Stijn zorgde er met een mooi schot voor dat de A1 kon beginnen met een voorsprong. Tot aan de 5-5 ging de wedstrijd gelijk op. Door Jelmer en Manon kwam dat Nova uiteindelijk 2 punten los van Woudenberg en door een doelpunt van Renske kon Nova met een goede 7-10 voorsprong de kleedkamer opzoeken.

Na rust maakte Renske het gat met Woudenberg nog groter: een verschil van 4 doelpunten. In het restant van de wedstrijd werd er minder gescoord dan in de eerste helft. Door doelpunten van Renske en Manon hield Nova het gat van 4 en een 10-14 voorsprong. Stijn zorgde voor het laatste Nova doelpunt. Woudenberg kon in het restant nog 1 keer tot scoren komen waardoor de eindstand, 11-15, op het scorebord verscheen.

Met deze overtuigende overwinning staat Nova A1 samen met Dalto A3 op een gedeelde 5de plaats met slechts 2 punten achterstand op de nummer 4 in de poule. Het spel van het team wordt met de week beter en ook worden er in het veld steeds betere keuzes gemaakt. Volgende week moet de goede lijn doorgetrokken worden als de nummer 2, Viking A1, op bezoek komt. De wedstrijd start om 14.30u in het H.F. Wittecentrum en belooft weer een waar korfbalgevecht te worden!