Nova haalt uit in laatste zaalwedstrijd

16 mrt Nova haalt uit in laatste zaalwedstrijd

Na een slippertje in Geldermalsen, zette Nova de laatste wedstrijd de boel weer op scherp. Ook met het oog op het naderende veldseizoen was het belangrijk dat Nova zich weer zou herpakken. Na een ochtend vol vieze rolluiken, vuile toiletpotten en veel gezelligheid bij “NL doet” in het Nova-clubhuis begon Nova matig aan de wedstrijd. Na de zoveelste gemiste doorloopbal kunnen we dat alleen maar verwijten aan de Antikalk toiletreiniger van een niet nader te noemen merk.

SEV uit Zelhem maakte er ook een leuke wedstrijd van door in het tempo van Nova mee te gaan, wat resulteerde in een verassende 6-4 stand. Nova schakelde vervolgens door naar een hogere versnelling en schotelde het publiek de ene na de andere mooie actie voor. Sanne met een aantal droge knallen, Inge en coen met onnavolgbare passeerbewegingen en Steven met een sterke rebound.In het andere vak waren het vooral de heren die de goals maakte. De dames kregen vanwege het goede aanvalsspel van onze Nova-vedettes weinig kans tot afronding. Dat de 30 passeren niet ten nadele hoeft te zijn van je korfbalspel bewezen Jaco en Richard door al voor rust samen 8 goals te verzilveren. Ruststand: 16-4

Ondanks de cruciale gemiste stip van vorige week, hield gelegenheidsaanvoerster van Eck vandaag het tempo er goed in en trok met haar vak de score snel naar 10 verschil.
Aranka en Michelle dubbelden er samen lustig op los en zette met een aantal schoten de 20 op het scorebord.

Nova denderde door totdat de scheidsrechter bij 31-6 vond dat het tijd was.

Nova gaat zich opmaken voor het veld, waar het in achtervolging is op koploper MIA uit Amersfoort.