Nova had geen controle in de eerste helft en verliest wedstrijd van Telstar

01 mei Nova had geen controle in de eerste helft en verliest wedstrijd van Telstar

De vorige wedstrijd tegen Telstar werd met één punt verschil verloren. Telstar is een ploeg die niet veel scoort en bij veel wedstrijden niet boven de 16 doelpunten komt. De ploeg uit Hoevelaken liet in Bilthoven een ander spel zien. Met statische aanvallen namen zij de korf succesvol onder vuur. Voordat Telstar goed in de wedstrijd kwam, kon Nova nog goed meekomen. Met een openingsgoal van Aranka Akkermans, kwam de ploeg uit Bilthoven op voorsprong. In het begin van de wedstrijd speelde Nova mooi korfbal en straalde het team vertrouwen uit, maar kon het geen hoog percentage halen. De scores gingen over en weer tot een stand van 4-4. Daarna kregen de heren van Telstar het op de heupen. Bijna elk schot ging door de korf en Nova had daar geen antwoord op. Het duurde een hele tijd voordat Nova door had hoe zij de aanval van Telstar lam moesten leggen. Het duurde te lang, want met de rust keek de ploeg uit Bilthoven tegen een achterstand van 9 punten aan.

Een gat van 9 doelpunten is veel om van terug te komen. Het was niet onmogelijk, maar het zou een zware taak worden. Er werd anders verdedigd waardoor de heren van Telstar minder aan bod kwamen. Telstar liet in de tweede helft zien waarom zij zo weinig scoren in andere wedstrijden. De doelpunten van Telstar worden gedragen door enkele heren. Die werden uitgeschakeld en niemand uit het vak stond op om de goals te maken. Telstar wist in de tweede helft nog maar 6 doelpunten te scoren, wat Nova de kans gaf om terug te komen. Het spel van Nova werd effectiever en er werden langere aanvallen gedraaid, maar het gat was te groot. Met vertragend spel kon Telstar de wedstrijd uitspelen en floot de scheidsrechter de wedstrijd af met 19-22.