NOVA handhaaft koppositie na winst op Devinco

23 jan NOVA handhaaft koppositie na winst op Devinco

IMG-20170121-WA0008

Na een uitglijder van VIKO vorige week kon NOVA de koppositie pakken. Om deze te behouden dient er gewonnen te blijven worden. Tegen Devinco lukte dit vrij eenvoudig. De Deventenaren waren opzichtig alleen naar De Bilt afgereisd om, zoals dat heet, de schade te beperken. Nova stond de hele wedstrijd op voorsprong en kon uiteindelijk verdiend twee punten laten bijschrijven: 19-13.

Na de 1-0 en 1-1 kon NOVA in de eerste vijf minuten uitlopen naar een 4-1 voorsprong. Devinco moest bij een tussenstand van 6-4 NOVA definitief loslaten. De Biltse formatie liep uit naar een 11-6 ruststand.

In de tweede helft bleef Devinco stug doorgaan met hetgeen vooraf bedacht. In sommige gevallen werkt dat succesvol, zo bleek vorige week in Vaassen. In deze wedstrijd had het echter geen enkel effect, behalve dan voor het publiek. NOVA bouwde de voorsprong uit naar 15-7 en speelde de wedstrijd uit naar een 19-13 overwinning.

IMG-20170121-WA0011NOVA 1 behoudt de koppositie en daarnaast kwam er later op de avond vooral bijzonder goed nieuws uit de poule van NOVA 2. De ploeg van coach Vincent Baas legde een heerlijke wedstrijd op de mat tegen Devinco 2 (21-10), met zeer gevarieerd spel en mooie doelpunten. De achtervolgers morste wederom punten. Daardoor staat NOVA 2 nu zeer stevig aan kop, met zes punten voorsprong op de andere ploegen. Een terugkeer in de reserve 2e klasse, met nog slechts vijf duels op het programma, komt daarmee dichtbij.

Zaterdag 28 januari heeft de NOVA-selectie een korte reis voor de boeg. HKC uit Utrecht wordt bezocht. Wederom twee belangrijke wedstrijden. Aanvang HKC 2 – NOVA 2 om 19.50 uur en HKC 1 – NOVA 1 om 21.05 uur.

Scores NOVA: Jaco Schippers 6, Richard van der Pas 5, Job Paauw 3, Maarten van Brenk 3, Inge van Eck 1, Aranka Akkermans 1.