Nova Jeugdkamp 2019

18 apr Nova Jeugdkamp 2019

In het weekend van 12 tot en met 14 april ging Nova met zo’n 70 leden op pad richting Wintelre voor een weekend vol plezier. Na een lange reis met door sommige een stop bij de McDonalds kwamen de kampgangers vrijdag rond een uurtje of 7 aan bij het volledig in “Ik hou van Holland”-thema versierde kamphuis.

Snel werden de bedjes uitgekozen en opgemaakt om vervolgens het weekend te openen met onze Toppers van de Oranje draad (zie het filmpje op Facebook). Vrijdagavond laat werden alle kinderen op verschillende plekken gedropt om vervolgens gedurende hun barre koude tocht zoveel mogelijke kleine opdrachten uit te voeren. Dit leverde een aantal lachwekkende foto’s op waar de achterblijvers in het kamphuis uitgebreid van konden genieten.

De zaterdagochtend werd geopend met ochtendgymnastiek aangevoerd door de vier groentjes (1e jaar leiding). Vervolgens lekker smullen van het ontbijt met scrumble egg of een gekookt eitjes om daarna te starten met Hollandse mini-games.

Na de lunch stond er een mobiele gps speurtocht klaar voor de jeugdleden, waarna ze konden genieten van de honderden gebakken pannenkoeken in het kamphuis. ’s Avonds begon de avond met het beroemde Ik hou van Holland spel wat uiteindelijk uitbouwde tot een disco. De ouderen eindigden de avond met kaartje leggen waarna iedereen weer lekker is gaan slapen. Zondagochtend was voor de meeste wat zwaarder om op te staan maar na een lekker ontbijt konden ze beginnen aan de grotere spellen zoals voetbal, softbal en rugby. Na een kopje warme chocolade melk en enkele boterhammetjes was de laatste activiteit al weer aanbod: het smokkelspel. In de tussentijd werd het clubhuis door enkele mannen en één vrouw grondig schoongemaakt en opgeruimd om gezellig om 16 uur met de kampgangers en de rijders nog broodjes knakworst te eten. Vermoeid en voldaan ging iedereen vervolgens terug naar Bilthoven.