NOVA laat gretigheid de overhand nemen

01 dec NOVA laat gretigheid de overhand nemen

Op zaterdag 30 november reisde Nova naar Amersfoort voor de belangrijke wedstrijd tegen Mia. Hier ontmoetten zij een aantal oude bekende spelers van Nova, namelijk Tim Houtman en Aranka Akkermans, die daar nu in het eerste van Mia spelen. Met veel aanwezig publiek en wedstrijdcommentaar van Sinterklaas en zijn Pieten was de sfeer in de zaal perfect voor een sportieve korfbalavond. Na het verlies tegen Die Haghe van vorige week ging Nova met frisse energie de wedstrijd in.

Het fluitsignaal klonk en beide ploegen begonnen vol motivatie en felheid aan de wedstrijd. Het was Nova die al snel, in de eerste aanval, scoorde door een mooi afstandsschot van Marloes van Ettikhoven. Gedurende de eerste helft waren de ploegen erg aan elkaar gewaagd. Beide ploegen kwamen tot goede aanvallen en een goed scoringspercentage. Dit resulteerde in een ruststand van 12-10 in het voordeel van Mia.

Beide ploegen wisten dat het een spannende tweede helft zou worden. De strijdlust en gretigheid van de spelers spatten er vanaf. Helaas liet Nova de gretigheid op een negatieve manier de overhand nemen en liet de ploeg daardoor verdedigend steekjes vallen. Mia nam hier haar voordeel uit en scoorde een aantal strafworpen en vrije ballen achter elkaar. Hierdoor stonden zij een aantal doelpunten los. Nova probeerde door een aantal wissels het tij te keren, met nog een spannende eindsprint als gevolg. Toch bleef Mia de rust behouden en bleef scoren, waardoor de wedstrijd afgefloten werd bij 25-21.

Hoewel het resultaat niet was wat Nova had gehoopt, hebben de spelers felheid, strijdlust en een goed korfballend spel laten zien. Daarom kan Nova positief terugkijken op de wedstrijd. Helaas heeft Nova 2 ook de punten in Amersfoort laten liggen, daar was de stand 33-19. Volgende week krijgt Nova Dindoa op bezoek in sporthal HF Witte en we hopen jullie daar weer in grote getalen te zien!

Scoringsverloop: Coen van Eck (4), Stijn Paauw (4), Mex de Vree (4), Marloes van Ettikhoven (3), Sam Groenewold (2), Tessa van der Laan (2), Hidde Groenewold (1), Romee van den Brink (1)

Zaterdag 7 december:
15.00 uur NOVA 2 – Dindoa 2