Nova Midweek 2 kampioen van poule 21 na overwinning op Synergo

10 okt Nova Midweek 2 kampioen van poule 21 na overwinning op Synergo

Afgelopen woensdagavond was het eindelijk zover: de kampioenswedstrijd van Nova Midweek 2, tegen Synergo Midweek 1. Aangezien het pronkstuk van Nova haar eerste wedstrijd van Synergo had verloren, wisten de spelers dat ze zo scherp moesten zijn als messen. Nova Midweek 2 kende gelukkig een goede voorbereidingsweek, waarin de spelers elkaar veel vertrouwen konden geven. Hoewel interim-coach van Eck niet bij de voorbespreking aanwezig kon zijn, werden zijn lessen wel opgepakt door de spelers van Nova Midweek 2. Zo werd er bijvoorbeeld een stukje mentale weerbaarheid besproken, en ook werd Buienradar regelmatig geraadpleegd.

Al snel na het eerste fluitsignaal van Rudi Wilhelm werd de intentie van Nova Midweek 2 duidelijk: plankgas! Nova Midweek 2 startte scherp, en maakte al snel de openingsgoal. Eén van de dingen die goed werden uitgevoerd was het maken van weinig fouten. Mede hierdoor kon Nova Midweek 2 uitlopen naar een voorsprong van 3-1. Dat onder grote druk iemands ware aard naar boven komt, bewees oogarts in spé Tanja Aalders. In de eerste helft wist zij een niveau van 7.3 te bereiken, waarmee ze haar stempel op de wedstrijd drukte én een aantal belangrijke goals maakte. Toevallig: de ruststand was 7-3.
In de kleedkamer werden de spreekwoordelijke puntjes op de i gezet door de TurkishTwin Towers, die overigens ook recent hun verjaardag mochten vieren. Nova Midweek 2 was zich bewust van de kansen die er lagen.

In de tweede helft kon Nova Midweek 2, aangemoedigd door het wederom in groten getale aanwezige publiek, de voorsprong uitbouwen. Toen er een stand van 12-6 op het scorebord stond met nog 10 minuten te spelen, was het eigenlijk al duidelijk: Nova Midweek 2 was kampioen! Onder daverend applaus was er nog ruimte voor een publiekswissel voor Rianne van der Meijden, die werd vervangen door Inge van Eck. Inge van Eck maakte zeer verdienstelijk haar rentree na haar zwangerschapsverlof, en bekroonde die bijna met een verzilverde strafworp. De laatste minuten van de wedstrijd waren een formaliteit, en Wilhelm floot af bij een eindstand van 13-6.

Na het publiek te hebben bedankt, volgde een emotionele huldigingsceremonie voor Nova Midweek 2. Nova-voorzitter Pieter Keuning gaf een prachtige speech, waarbij de emotionele spelers van Midweek 2 het niet altijd droog hielden.

Nova-pilaar Melvin van Kempen blikte trots terug op een succesvol afgelegde roadtochampionship: “Dit was echt een weg die we samen als team hebben afgelegd. We hebben nieuwe spelers geïntegreerd in het team, en wisten te differentiëren door het gebruik van nieuwe technieken. Dat zoiets zó snel al vruchten afwerpt, is natuurlijk supermooi!” Karin “Meijers” Meijers deed ook nog een duit in het zakje: “Kampioen ben je niet voor even, maar blijf je voor het leven. Hier met die Radler!”