Nova Midweek 2 stuurt Het Bosch het bos in

22 feb Nova Midweek 2 stuurt Het Bosch het bos in

Na een week vrij te zijn geweest, was het voor Nova Midweek 2 afgelopen woensdag tijd voor de returnwedstrijd tegen Het Bosch Midweek 1. Hoewel Nova Midweek 2 in de heenwedstrijd weinig moeite had met Het Bosch, benadrukte Nova Midweek 2-aanvoerster Tanja “Zombie” Aalders dat de tegenstanders uit Lexmond niet onderschat moesten worden. De wedstrijdleiding werd opgepakt door Jasper van Rooijen.

Nova Midweek 2 startte fel en wist snel op voorsprong te komen, waardoor het al snel duidelijk werd dat er voor Het Bosch weinig te halen viel in het sfeervolle H.F. Witte Centrum. Nova Midweek 2 liet zich niet verrassen door het vertragende spel van de ervaren tegenstanders. Mede dankzij een aantal fraaie goals van ijskoningin Rianne “Rietje” van der Meijden en een bilaterale buzzerbeater van Karin “Meijers” Meijers, zochten beide ploegen de kleedkamer op bij een ruststand van 11-1.

In de kleedkamer hamerde Wesley “Wesley Metz” Metz op het belang van dynamisch spel en een integraal feedbackproces. Even leek dit een averechts effect te hebben, want Het Bosch knalde keihard de kleedkamer uit en maakte een aantal doelpunten. Nova Midweek 2 liet zich echter niet van de wijs brengen en speelde de tweede helft professioneel uit. Belangrijk hierbij was de rol van Michael “Milk” de Vos, die een sterke wedstrijd speelde en zichzelf en het onrustige publiek beloonde met een mooi doelpunt. Ook Iwan Verhaaf en Siggy “de Sigaar” Ruigendijk –  twee invallers uit Midweek 1 – scoorden lekker mee en namen zo deel aan het positieve teamproces van Nova Midweek 2. Eindstand: 20-5.

Met deze overwinning blijft Nova Midweek 2 meedoen in de strijd om het kampioenschap van poule M-019. Nova Midweek 2 zet echt alles op alles om deze strijd te winnen en heeft speciaal daarvoor topkorfbalster Van den Berg laten invliegen. Deze oude bekende van Dindoa en Inge “Bouthoorn” van Eck moet het geheime wapen worden van Nova Midweek 2.