Nova Midweek 2 wint makkelijk van Revival

25 sep Nova Midweek 2 wint makkelijk van Revival

Afgelopen woensdag stond de klassieker tussen Nova Midweek 2 en Revival Midweek 1 op het programma. Revival is een oude bekende van Nova Midweek 2, dus het sterrenteam wist dat het maar één taak had: de twee punten in Biffa houden.

De spelers van Nova Midweek 2 hadden zich al de hele week voorbereid op de wedstrijd, waar lococoach Gülzig erg blij mee was. Gülzig ging vooraf sparren met de spelers van Nova Midweek 2 om de uitkomsten van zijn onderzoek naar Revival te delen: “Ze hebben weinig dames, dus daar liggen kansen. Tegelijkertijd schijnen ze veel heren te hebben, dus daar moeten we op voorbereid zijn. Laat je niet verrassen door de masculiene energie van Revival. Ook spelen ze met een roulerende coach, dus ik zal zelf ook kort op de bal moeten zitten. Kom aan!”

Nova Midweek 2 schoot uit de startblokken en kon snel op een voorsprong van 6-2 komen. Zoals Gülzig al verwachtte, was het een erg fysieke wedstrijd. Er ontstonden regelmatig brandjes die gelukkig snel geblust werden door Biltse arbiter én oude Midweek 2-bekende Wesley ‘M.’. ‘M.’ was niet bang om te bluffen met kaarten en hield zo makkelijk controle over de wedstrijd. Nova Midweek 2 speelde een sterke eerste helft en kon, mede dankzij goals van Rianne ‘Rietje’, Karen, en Milan uitlopen naar een voorsprong en ruststand van 13-6.

In de rust gingen de spelers van Nova Midweek 2 in dialoog met elkaar. De tweede helft startte Nova Midweek 2 wederom sterk. Het eerste schot van Michelle ‘Mies’, die dit seizoen na een zwangerschap haar rentree maakt, was meteen raak. Reus wist met haar jarenlange korfbalervaring de jonge ploeg op sleeptouw te nemen, waardoor Nova Midweek 2 haar voorsprong rustig kon uitbouwen. Belangrijk hierbij wel, was een aantal mooie goals van Rietje van der Meijden en Daniël ‘D-Money’. Het publiek ging echter helemáál los bij de eerste goal van debutant Rogier in Nova Midweek 2. De wave die na zijn goal door het publiek werd ingezet gonsde nog lang na op Sportpark Larenstein.

Zoals gezegd kon Nova Midweek 2 de wedstrijd gecontroleerd uitspelen. Wesley M. floot af met een stand van 19-9 op het scorebord.

Vaste supporter Annemiek gaf de spelers van Nova Midweek 2 achteraf een spreekwoordelijke pluim: “Het is fantastisch om te zien hoe hard deze groep aan het groeien is. Fysiek, maar vooral mentaal. Zo zie je maar weer dat diversiteit je verder brengt.” Nauta sloot zich volmondig aan bij dit sentiment: “Ik zie Nova Midweek 2 echt als een allegaartje: ervaren routiniers spelen hier makkelijk samen met jonge honden, waardoor Nova Midweek 2 echt een incubator is voor jong talent. Milan, Rogier en Hannah komen makkelijk mee en spelen gewoon een prima pot. Dat is nou power!”