NOVA moet meerdere erkennen in Achilles

27 jan NOVA moet meerdere erkennen in Achilles

Achilles uit Den Haag stond afgelopen zaterdagavond op het programma. De selectie van Achilles staat met zowel het eerste als tweede hoog op de ranglijst; het eerste is zelfs de trots koploper in de eerste klasse D. Kortom, het beloofde een zware avond te worden voor NOVA.

Wat opviel bij het tweede team van Achilles was dat de ploeg een heel hoog tempo hanteerde. De spelers van NOVA 1 bespraken dit met elkaar en wisten dat zij hier goed mee moesten omgaan in hun eigen wedstrijd. Ze moesten zorgen dat ze hun ‘eigen spel’ konden spelen. Nadat het tweede gestreden had en de scheidsrechter voor het laatst op zijn fluitje blies bij een stand van 29-9, was het de beurt aan NOVA 1.

Zonder op te lopen en meteen maar droog te beginnen, vond de start van de wedstrijd plaats. Achilles dat met twee grote mannen in het veld voor het eerst de bal mocht gooien, begon net zoals bij het tweede met een hoog tempo; hier had NOVA het lastig mee. Achilles was ook goed op schot en het werd een lastige avond. Echter, NOVA kreeg in begin fase, door wat slim handelen van ‘stipmeister’ Coen, een aantal goals mee.

In de rust werd er benadrukt dat NOVA slap speelde en de ploeg in de tweede helft voor de volle 100% duels aan moest gaan en uit een ander vaatje moest gaan tappen. De tweede helft moest met strijd en passie worden gespeeld, dan zou de ploeg wel zien hoe de wedstrijd zou eindigen.

Eigenlijk was de tweede helft een kopie van de eerste; Achilles speelde met een hoog tempo en NOVA had moeite met de lange heren en de goed schietende ploeg. De Bilthovense ploeg probeerde nog het één en ander uit door middel van wissels. De twee gemiste strafworpen in de slotfase maakte uiteindelijk geen verschil, maar benadrukte wel de wedstrijd. NOVA was niet bij machte om het Achilles echt moeilijk te maken en moest haar meerdere erkennen in de ploeg uit Den Haag. Uitslag 31-21.

Zaterdag 1 februari
18.30 uur: Die Haghe 2 – NOVA 2