NOVA moet meerdere erkennen in het Utrechtse Synergo

04 jun NOVA moet meerdere erkennen in het Utrechtse Synergo

Nova wist lang aangehaakt te blijven bij Synergo (foto: Marian Bombeeck).

Het wil bij NOVA 1 nog niet echt lukken de 2e helft van het veldseizoen. Uit de 3 wedstrijden wist Nova geen punten te halen. Zaterdag 3 juni leek het vooraf ook een illusie om punten te pakken tegen Synergo, dat bovenaan staat.

Ook Nova 2 speelde tegen Synergo. Het 2e wist al wel 4 punten te pakken op het veld. En op deze zonnige zaterdag kwam daar nog een overwinning bij. Aan het einde van een sterke wedstrijd stond een stand van 11-16 op het scorebord. Nova 2 staat nu 3e in de poule.

De eerste teams van Nova en Synergo kennen elkaar inmiddels maar al te goed. Dus Nova wist dat het aanvallend veel druk zou krijgen en dat er met name tegen de heren veel lengte zou zijn. Alhoewel het nog geen 30 graden was, waren de weersomstandigheden redelijk zwaar te noemen.

Synergo opende de score en Nova wist daar snel op te reageren. Qua scoreverloop ging het de 1e helft eigenlijk zo door. De voorsprong bleef bij Synergo, maar het aantal doelpunten bleef beperkt en Nova wist aangehaakt te blijven. De ploeg kende wel moeizame aanvallen door de al vooraf besproken verdedigende druk. Vlak voor rust wist Synergo uit te lopen naar 9-4.

Foto: Marian Bombeeck.

Nova wist dat dit het moment was om nog iets aan de stand te doen en begon sterk aan de 2e helft. Synergo werd zenuwachtig gemaakt toen Nova de 9-7 noteerde. Qua doelpunten stokte het toen bij Nova en Synergo liep uit naar 12-7. De 2e keer deze wedstrijd dat Nova tegen een achterstand van 5 doelpunten aankeek. Helaas lukt het niet meer om dit gat te dichten. Eindstand: 17-10.

Zonde dat Nova 1 de weerstand niet kon volhouden. Met de 2 punten op zak van het 2e fietsten de spelers weer terug naar Bilthoven.

Zaterdag 10 juni komt MIA uit Amersfoort op bezoek.

14.00 uur: Nova 2 – Mia 2
15.30 uur: Nova 1 – Mia 1

Klik hier voor alle foto’s die Marian Bombeeck maakte van de wedstrijden.