NOVA MW1 stelt eerste punten veilig in Vianen

14 sep NOVA MW1 stelt eerste punten veilig in Vianen

Sinds dit seizoen is het bij NOVA ook mogelijk om in Midweekverband te korfballen. Lekker door de weeks een potje korfballen, zonder verplichtingen. Gewoon gezellig en leuk!

Op donderdag avond beleefde het nieuw gevormde NOVA MW1 haar succesvolle vuurdoop op de velden van VIKO in Vianen. De nieuwe shirts, mogelijk gemaakt door sponsoren Koeleman Accountants en Zolderverbouw Larenstein, moesten voor aanvang van de wedstrijd nog uit het plastic worden gehaald. Precies op tijd geleverd, met complimenten aan Annemiek van der Ploeg.

Eenmaal aangekleed werd het startsein door de lokale scheidrechter gegeven. Al snel werd duidelijk dat het een avondje aanpoten zou worden voor de nieuwbakken Midwekers. Een combinatie van ongelukkige afronding en slordig verdedigen resulteerde in een 10-8 achterstand met rust.

Tijdens de rust, onder het genot van koude limonade, werd de eerste helft geanalyseerd. Termen als “eerder neerzetten”, “niet die laatste stap” en “2e kansen benutten” vlogen door de kleedkamer. Met een gecombineerde korfbal ervaring van ruim 150 jaar was als snel duidelijk met welk strijdplan de 2e helft moest worden gestart.

De verdediging stond in eens als een huis, waar de eerste helft nog 10 doelpunten moesten worden geïncasseerd waren dat er de 2e helft nog maar 4. Ook het aanvalsspel werd omgezet, een ware doelpuntenregen daalde neer over de velden van VIKO, zo voelde het althans.

Het resultaat was dan ook een zwaar bevochten overwinning met als eindscore 14-17. De meegereisde supporters (4) kwamen na de wedstrijd superlatieven te kort; “een meesterlijke 2e helft”.

Volgende week woensdag, 19 september, speelt NOVA MW1 haar eerste thuiswedstrijd van dit seizoen. Om 20:45 gaat de wedstrijd van start tegen SKF MW1, die ook haar eerste wedstrijd heeft weten te winnen.