Nova nog lang niet klaar met winnen en dendert door richting kampioenschap

08 feb Nova nog lang niet klaar met winnen en dendert door richting kampioenschap

Ede was de locatie, Reehorts ‘45 het slachtoffer en Nova haalde maar weer eens de trekker over. Met de elfde winst op rij stevent de ploeg van succescoach Wouter van Brenk inmiddels af op een ongeslagen titel.

Na een moeizame trainingsweek, waar sommige spelers ivm pijntjes en blessures rustig aan moesten doen, kwam het afhaken van de zieke Sanne van Kouterik als een vervelende verassing. Invaller Kim Hoep verving Sanne uitstekend en schoot met scherp.

Reehorst startte zeer scherp aan de wedstrijd en liep uit naar een 4-1 tussenstand. Maar beter kunnen we zeggen, Nova was niet bij de les en had even de tijd nodig om in de wedstrijd te komen. Een aantal verkeerde aanvallende keuzes en een verdediging die niet kort genoeg aansloot waren de oorzaken. Maar Nova draaide de duimschroeven aan en draaide de wedstrijd nog voor de pauze om in haar voordeel 6-8. Reehorst had de eerste helft veel energie gegeven en kon dit, naarmate de druk van Nova toename, in de 2e helft steeds minder opbrengen. Illustratief hiervoor was het duel tussen aanvoerster Inge van Eck die haar dame, na een lastig eerste half uur, geen meter meer gunde en onschadelijk maakte. Maar ook Michelle de Reus, die tot vier keer toe haar dame een zogenoemd ‘dakje’ gaf bij een schotpoging.

Aanvallende bleef het spel van Nova wat achter bij het flitsende variatiekorfbal waar het de eerste tien wedstrijden patent op had. Echter, de winst kwam nimmer in gevaar en met een 10-17 eindstand werd ook Reehorst voor de 2e keer deze competitie aan de zegekar gebonden.

Volgende week maakt de ploeg van Van Brenk zich op voor de kraker tegen Woudenberg in een rechtstreeks kampioensgevecht. Bij winst promoveert Nova na een aantal jaar afwezigheid weer terug naar de 2e klasse.

Oproep aan alle leden, ouders en betrokkenen van Nova; kom allemaal naar het H. F. Witte Centrum en vier het kampioenschap mee!

Aanvang: 16.35 uur