Nova ontdoet zich in eerste helft van Keizer Karel

24 jan Nova ontdoet zich in eerste helft van Keizer Karel

Keizer Karel uit Nijmegen heeft, na Nova, het meest aantal gescoorde doelpunten en stond daardoor op een verdienstelijke 2e plek. Coach Wouter van Brenk was dan ook duidelijk in zijn wedstrijdvoorbereiding, verdedigend kort op de tegenstander beginnen en met verzorgd spel de aanvallen opzetten.

In de eerste minuten deed Keizer Karel haar naam als veel scorende ploeg eer aan door direct 3 punten te scoren. Met 0-3 op het scorebord wist Nova dat het een tandje bij moest zetten om niet verder in de problemen te komen.

Met goed verzorgde aanvallen wisten beide vakken al snel tot scoren te komen, wat resulteerde in een 4-3 voorsprong na 12 minuten spelen. Na deze 12 minuten leek er geen rem meer op de ploeg uit Bilthoven te zitten. Aanval na aanval resulteerde in een doelpunt. Door de puntspelers van Keizer Karel uit te schakelen konden de Nijmegenaren geen vuist meer maken. Met een riante 14-4 voorsprong blies de scheidsrechter voor 5 minuten rust.

Na de korte pauze kwam Nova met Sander Smit op de plaats van Jaco Schippers de kleedkamer uit. Jaco kampte met wat pijntjes en kon met alle vertrouwen zijn plek afstaan aan scherp schietende Sander.

Na een kleine 10 minuten spelen in de 2e helft werd Manon van Alfen ingebracht voor Sanne van Kouterik. Sanne was de hele week ziek geweest, na 40 minuten was de spreekwoordelijke pijp dan ook leeg. Manon kwam naast Melvin van Kempen te spelen, Melvin startte deze wedstrijd op de plek van Steven Bakker. Steven heeft in de vorige wedstrijd tegen Arena een enkelblessure opgelopen.

Wat volgde was een vrij matte 2e helft waarbij beide ploegen moeite hadden de korf te vinden. Ook het veldspel was niet om over een huis te schrijven. De scheidsrechter vond het na 60 minuten genoeg, de eindstand werd vastgesteld op 20-10.

Volgende week spelen zowel Nova 1 (17:50u) als Nova 2 (16:35u) thuis tegen RDZ.