NOVA start met jeugd G-Korfbal

11 mei NOVA start met jeugd G-Korfbal

Vanaf september starten we bij NOVA met het aanbieden van G-korfbal voor kinderen in de leeftijd van 7 tot en met 14 jaar. G-korfbal is er voor ieder kind dat behoefte heeft aan meer of specifieke begeleiding tijdens het sporten. Dat kan zijn omdat het kind bijvoorbeeld een verstandelijke of fysieke beperking heeft. We bieden deze kinderen extra begeleiding in kleine groepjes en beschikken over speciale materialen en een enthousiaste groep vrijwilligers waardoor ieder kind op zijn of haar niveau mee kan doen met de activiteiten.

NOVA is de eerste vereniging in De Bilt die sport gaat aanbieden voor deze doelgroep. “Nova heeft de ambitie een sportvereniging te zijn voor iedereen van jong tot oud. Vorig jaar zijn we gestart met het aanbieden van jeu de boules en recreantenkorfbal om ons sportaanbod te vergroten. Met het starten van G-korfbal bieden wij kinderen tot en met 14 jaar de mogelijkheid om samen met andere kinderen te sporten in hun eigen gemeente. Iets dat perfect aansluit bij onze ambitie.” Aldus voorzitter Pieter Keuning.

Rabobank Clubsupport heeft een financiële bijdrage beschikbaar gesteld voor het opstarten en promoten van G-korfbal. Ook MENS De Bilt is actief aangehaakt ter begeleiding en promotie.

Op 29 mei en 12 juni van 9.30-10.30 uur organiseren we twee vrijblijvende trainingen om kinderen alvast kennis te laten maken met de sport en de vereniging. Meer informatie kan worden opgevraagd via gkorfbal@kvnova.nl.