Nova verliest opnieuw een kampioenswedstrijd

08 mrt Nova verliest opnieuw een kampioenswedstrijd

Nova verloor zaterdag wederom een kampioenswedstrijd en het heeft zich daarmee in een merkwaardige positie gemanoeuvreerd. De ploeg uit De Bilt deelt na de laatste speelronde namelijk de koppositie met maarliefst drie andere ploegen: Tiel, Viko en Fortissimo. Een vierkamp zal de komende weken antwoord geven op de vraag welke ploegen recht hebben op de nummer 1 en 2 positie.

Het bovenstaande scenario werd in de aanloop naar zaterdag al eens gekscherend besproken, maar de ploeg had er alle vertrouwen in dat het zover niet zou komen. Ondanks een kleine vormdip waarin de korfballers lijken te verkeren, had de tegenstander van zaterdag, het Rijnsburgse Madjoe, geen obstakel moeten zijn.

Na het beginsignaal ontwikkelde de wedstrijd zich echter op een zeer negatieve manier; de doelpunten wilden aan Biltse zijde maar niet vallen en Madjoe kwam op 6-0 voorsprong. Na bijna een kwartier viel het eerste doelpunt voor Nova, maar in de rust was er nog altijd een ruime achterstand: 9-5.

In het tweede bedrijf werd de aanval van Madjoe een stuk beter onder controle gehouden. Puik reboundwerk van invaller Maik van Kouterik bracht wat rust in het aanvalsspel. Nog altijd had de ploeg weinig geluk in de afronding, maar gaandeweg de tweede helft kroop Nova richting de tegenstander. Met nog vijf minuten op de klok viel eindelijk de aansluitingstreffer, 12-11, en er volgden legio kansen om de score gelijk te trekken. Het doelpunt viel echter aan de andere zijde en dat bleek tevens de laatste score van de wedstrijd.

Nova heeft in het verloop van het zaalseizoen een ruime voorsprong weten op te bouwen. De ploeg verkeert echter niet in haar beste vorm en heeft in de laatste vier wedstrijden drie nederlagen moeten incasseren. Het team komt nu voor een zware uitdaging te staan, het zal in een vierkamp moeten strijden tegen de overige nummers 1. Aan spelers en coach nu de taak om het korfballend weer op een rijtje te krijgen. Naar verluidt speelt de ploeg aanstaande zaterdag de eerste van de drie wedstrijden tegen Fortissimo. Kijk op www.kvnova.nl voor de meest actuele informatie.