NOVA verliest van beter DOS

18 dec NOVA verliest van beter DOS

Wie had enkele jaren geleden gedacht dat er door NOVA een gemeentelijke derby gespeeld zou worden? Na enkele promoties in de afgelopen jaren stond vandaag deze derby op het programma en wel tegen DOS Westbroek. Een team dat al geruime tijd op dit niveau speelt en derhalve het klappen van de zweep dan ook kent.

NOVA liep vanaf het begin van de wedstrijd achter de feiten aan. Ze konden scorend niet bijblijven en DOS kon eigenlijk gemakkelijk uitlopen. De eerste helft kenmerkte zich wel door matig, soms hard en onrustig spel en NOVA ging rusten met een 7-14 ruststand.

Mede door enkele wissels werd het bij NOVA scorend iets beter wat resulteerde in enkele mooie en leuke duels in het veld. Het spel werd wel iets beter maar NOVA kreeg geen enkel moment volledig vat op de wedstrijd en mocht ook geen aanspraak maken op de overwinning.

Enkele minuten voor tijd werd er bij NOVA afscheid genomen van drie dames die (voorlopig) hun laatste wedstrijd voor NOVA 1 speelde. Zij gaan zich de komende maanden voorbereiden op andere dingen en wij wensen hun al het goeds voor de toekomst toe.

De eerstkomende wedstrijd is pas op 12 januari in het volgende jaar en wordt gespeeld tegen de koploper HKC. Dus eerst even tot rust komen en de eerste helft van het zaalseizoen rustig evalueren.

Doelpuntenmakers; Lotte Keuning 5, Richard van der Pas 3, Inge van Eck 3, Job Paauw 2, Michelle Reus 2, Tijmen van den Pol 2