Nova vist wederom achter het net

19 okt Nova vist wederom achter het net

Afgelopen zaterdag stonden er twee uitwedstrijden voor de Nova-selectie op het programma. Dit keer speelden beide teams op een andere locatie. Er was wat gepuzzel nodig om met tien spelers richting Hendrik-Ido-Ambacht te vertrekken. Afgelopen wedstrijden kon het eerste team van Nova nog geen grip krijgen op de tegenstanders en daardoor staat Nova 1 nog puntloos onderaan. Na wat wisselingen in de vakken gingen de spelers vol goede moed het veld op, maar vanaf het eerste moment liep de ploeg uit Bilthoven al achter de feiten aan en kon dit niet meer rechttrekken.

Het grote verschil tussen beide teams lag vooral bij de lange aanvallen die DVS kon draaien. DVS nam veel verre schoten van de buitenkant en wist met handige omdraaiballetjes snel doelpunten te maken. Nova kon niet aansluiten en liet DVS in de wedstrijd komen door veel balverlies te lijden in de aanval. Hierdoor kon DVS de voorsprong uit blijven bouwen tot een 11-4 ruststand.

De spelers van Nova kwamen vol energie uit de kleedkamer in een poging het tij te keren. De doelpunten van DVS bleven even uit, dus was dit het moment waarin Nova aan een inhaalrace zou kunnen beginnen. De aanvallen van Nova werden langer en dynamischer, alleen bleef de score uit. Er kwamen goede kansen uit, maar het afrondingspercentage bleef achter. Hierdoor kon Nova het verschil in score niet wegwerken. Ondertussen wist DVS de korf weer te vinden waardoor zij geen moment in gevaar kwamen. De scheidsrechter floot de wedstrijd af met een eindstand van 20-10.