Nova wint eerste zaalcompetitiewedstrijd

29 nov Nova wint eerste zaalcompetitiewedstrijd

Na de wedstrijd Nova 2-Rapid 2 – een wedstrijd die ondanks het harde knokken van Nova met 15-19 verloren werd – traden de vlaggenschepen uit Bilthoven en Haarlem aan. Nova wist de punten in deze wedstrijd veilig te stellen.

Nova kwam goed uit de startblokken en kwam met goals van Michael van Bijleveld, Job Paauw en Aranka Akkermans op een 3-0 voorsprong. Rapid kwam terug tot 4-3, waarna de scores gelijk op bleven gaan. De teams gingen de rust in met een stand van 7-6.

De tweede helft startte Nova met een vak- en spelerswissel, omdat Michael van Bijleveld eind eerste helft geblesseerd raakte. Tim Houtman wist direct de korf te vinden in zijn nieuwe vak. Dankzij het sterke steunende werk van Eline van der Weerdt, Esther van Kempen en Tessa van der Laan konden ook goals van Job Paauw, Coen van Eck en invaller Sam Groenewold genoteerd worden. In de tweede helft is Nova niet meer in de gevarenzone gekomen. Eindstand: 15-11.

Geschreven door Aranka Akkermans