Onnodig verlies voor NOVA in Nijmegen

15 dec Onnodig verlies voor NOVA in Nijmegen

De selectie van NOVA was afgelopen zaterdag in Nijmegen te vinden, waar het tweede zoals gebruikelijk mocht aftrappen. In het begin gingen NOVA 2 en Noviomagum 2 gelijk op, maar na enige tijd werd het duidelijk dat Noviomagum hier de sterkere ploeg was. De wedstrijd eindigde in 32-15. Toen was het de beurt aan het vlaggenschip van NOVA. NOVA 1 staat samen met Noviomagum onderaan. Beide ploegen hadden nog 0 punten behaald. Een belangrijke wedstrijd dus om los te komen van de laatste plek.

In het eerste waren twee ‘nieuwe gezichten’ te zien. Eerstejaars senior Hidde Groenewold maakte zijn basisdebuut. Ook speelster uit het tweede, Esther van Kempen, startte in de basis. Beide spelers speelden een belangrijke scorende rol.

NOVA begon slap aan de wedstrijd en kwam al gauw 5-0 achter. Hoofdtrainer Pascal Frank maakte goed gebruik van een time-out en schudde NOVA wakker: ‘Dit moet echt beter!’ NOVA begon met scoren, maar Noviomagum gaf zich niet zomaar gewonnen. Met een paar knappe afstandsschoten ging Noviomagum met een kleine voorsprong de rust in: 14-12.

NOVA begon scherp aan de tweede helft. Het mooie samenspel zorgde ervoor dat de stand op 19-18 kwam te staan. Nu even doorpakken zou je zeggen. Helaas kwamen er toen veertien lange minuten waarin het NOVA niet lukte om te scoren. Noviomagum maakte hier handig gebruik van. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd met 28-23 in het voordeel van Noviomagum.

Het eerste heeft laten zien dat ze goed kunnen korfballen, maar helaas konden zij dit niet 50 zuivere minuten laten zien. Het is zonde dat het team de eerste punten heeft laten liggen.

Voor nu staat er voorlopig even niets op het programma. De selectie traint nog één week door en heeft daarna rust.

De selectie en staf van NOVA wenst iedereen alvast prettige feestdagen en een sportief en gelukkig 2020!

In het nieuwe jaar wordt de competitie op 11 januari hervat:
15.00 uur NOVA 2- Antilopen 2
16.30 uur NOVA 1 – Antilopen 1