Onscherp tweede kansloos in thuiswedstrijd

01 dec Onscherp tweede kansloos in thuiswedstrijd

Afgelopen zaterdag liet het tweede zichzelf in de steek tegen ASVD door met 6-12 het schip in te gaan. Met vooral een magere start van Nova werd de gasten weinig in de weg gelegd in De Bilt.

Het vierde team van ASVD startte zuiver aan de wedstrijd. Maar het was vooral Nova dat het begin eventjes had gemist. Dit had direct een 0-4 achterstand tot gevolg. Ondanks een paar goede scores van de dames van Nova, leken de Biltse korfballers vandaag niet thuis te geven. Een ervaren team uit Dronten werd in de verdediging niet echt getest. De aanval van Nova verspeelde vaak te snel de bal door overhaaste schoten en slordige passes.

De tweede helft leek Nova zich verdedigend goed te herstellen. Maar in de aanval kon het geen vuist maken. Met invallers Stijn Paauw en Rianne van der Meijden werd nog gepoogd de achterstand te verkleinen. Helaas bleek de schade al geleden te zijn. Met slechts zes doelpunten bleek het manco deze zaterdag duidelijk. Uiteindelijk valt niks af te dingen op de 6-12 nederlaag.

De tien spelers van Maik van Kouterik hebben een extra week om te bekomen. In de zak van Sinterklaas zit dit keer geen korfbalwedstrijd. Het is aan Nova 2 de zaak om de week erop zelf dan maar een cadeau te pakken, bij Woudenberg in de sporthal. Twaalf december is de aanvang om 16:45. Het eerste, dat afgelopen weekend knap weer geen steek liet vallen, treedt tegen dezelfde club, op dezelfde dag en op dezelfde plek om 18:00 aan.