Overtuigende winst van Nova 2 in de laatste veldwedstrijd

18 okt Overtuigende winst van Nova 2 in de laatste veldwedstrijd

Afgelopen zaterdag gingen de spelers van Nova 2 op bezoek bij Fortissimo in IJsselstein. Met een overtuigende winst (8-19) kan Nova het veldseizoen (voorlopig!) afsluiten met een gedeelde derde plek.

In de regen begonnen de spelers aan de laatste veldwedstrijd. Het was even zoeken, want er werd op groot veld gespeeld. De korf werd als eerste gevonden door Kim Hoep, die een vrije bal scoorde. Snel daarna wist Karin Meijers een strafworp te winnen die goed afgerond werd. Verdedigend was Nova sterk. Fortissimo had moeite om tot goede aanvallen te komen en er werden erg veel ballen onderschept. Nova daarentegen maakte lange aanvallen met veel schoten, dankzij het goede werk van de rebounders. Kort voor de rust werd er nog viermaal op rij gescoord en dit zorgde voor een vertrouwde ruststand: 3-10.

Ook na de rust kon Nova dit spel doorpakken. Na 10 minuten was de voorsprong uitgebreid naar 3-13. Zonder twijfel konden de spelers de wedstrijd uitspelen, met op het eind nog twee mooie afstandsschoten van Renske van Kempen. Eindstand: 8-19.

Na deze winst staat Nova op een gedeelde derde plek met Woudenberg met maar één punt achterstand op Fiducia die op dit moment de tweede plek bemachtigt. Volgende week zaterdag zijn de spelers van Nova vrij en is er geen wedstrijd. Daarna zullen de spelers beginnen aan het zaalseizoen.