Reserves Nova pakken punten in Nijmegen

17 nov Reserves Nova pakken punten in Nijmegen

Dankzij een sterk openingskwartier wint Nova 2 van Keizer Karel. Binnen vijftien minuten wisten maar liefst zes verschillende spelers van Nova te scoren. Hierdoor leek de rest van de wedstrijd in Nijmegen met een tussenstand van 2-8 al bijna een formaliteit.

In de poule van het tweede team van de Biltse korfbalclub had een ploeg zich teruggetrokken. Hierdoor speelden coach Maik van Kouterik en de zijnen afgelopen zaterdag pas haar eerste zaalwedstrijd van het seizoen. En doordat het de vereniging het voorgaande jaar niet is gelukt om voldoende wedstrijden te fluiten, is het tweede gestraft door de competitie opnieuw te beginnen met twee wedstrijdpunten in de min. Ook het derde is niet gespaard; zij hebben één strafpunt gekregen. Door deze feiten heeft het tweede met nul punten na twee speelrondes toch het maximale bereikt.

Tegen het onbekende Keizer Karel werd zaterdag door Nova scherp en enthousiast begonnen. Het was dan wel de thuisploeg dat binnen dertien seconden de eerste score binnen had, het was Nova dat furieus uit de startblokken kwam. Manon, Kim, Tessa, Joris, Melvin en Renske wisten allemaal al snel de korf een- of zelfs al tweemaal te vinden in dit eerste kwart van de pot.

Een dergelijke inspanning moet natuurlijk even bezinken. Hierdoor zag Keizer Karel haar kans schoon om wat terug te doen. Ondanks dat Karel een keizer was, moeten we toch het verwijzingswoord ‘haar’ gebruiken vanwege het woordgeslacht? Nou ja, in ieder geval deed Nova zichzelf tekort en kwam het tot een 6-9 ruststand.

Het vervolg was helaas niet van grote toegevoegde waarde op het eerste bedrijf. De Nijmegenaren waren niet in staat de wedstrijd over te nemen en het lukte Nova niet om veel verder uit te lopen omdat de het scherpe geschut op was. Het pluspunt was nog wel dat ook Mike en Sander hun doelpunten maakten waardoor de gehele basisacht in het scoreverloop van Nova voorkwam. De eindstand werd 10-15.

Coach Maik kan tevreden zijn met de punten en met het feit dat ondanks een lange zit van meer dan een uur in de auto, zijn team fit en alert aan een wedstrijd kan beginnen. Met ook nog uitwedstrijden naar Deventer en Zutphen op de kalender moet dit een toch kleine geruststelling zijn. Volgende week hoeven echter geen extra broodjes gesmeerd te worden. De tocht stopt dan al in Zeist om tegen het plaatselijke RDZ aan te treden. Dit wordt gedaan als voorprogramma van het vlaggenschip dat ook makkelijk overeind bleef in Nijmegen (13-24). Nova 2 vangt aan om 16:30 uur.