Reserves terug naar derde klasse

09 mrt Reserves terug naar derde klasse

Het is het tweede team van KV Nova toch niet gelukt om in de reserve tweede klasse te blijven. Directe concurrent Madjoe ging er met de zesde plek van de poule vandoor doordat Nova in Rijsnburg met 11-10 onderuit ging.

De wedstrijd waarmee het seizoen gemaakt of gekraakt kon worden. Dat was de uitwedstrijd bij Madjoe. Vooraf stond Nova één punt voor en het begin van de wedstrijd was zeker voor de gasten. Na een kwartier spelen stond er een riante 1-4 op het bord. Hierna kwamen de zenuwen pas in de lijven te zitten. Het vervolg van de eerste helft werden alleen maar tegendoelpunten geincasseerd wat leidde tot een 5-4 ruststand.

De tweede helft begon Madjoe sterk met nog een paar snelle scores. Hierdoor liep Nova achter de feiten aan. Via 7-5 kwamen ze tot 10-7. De Biltse formatie behaalde haar eigen niveau geen moment en zakte hierdoor verder weg. Door een paar wissels werd het nog wel spannend omdat nog zelfs de 11-10 werd gemaakt. Maar verder kwam het dan ook niet. Hierdoor is er heel zuur verloren en moet het team volgend jaar een klasse lager spelen; terug naar de derde klasse. Er kan gezegd worden dat de twee punten welke in mindering zijn gebracht door de bond de doorslag gaven. Maar met slechts vier winstpartijen dit zaalseizoen is de oorzaak niet te vermijden.

Nu is het zaak om de ogen weer op het veld te richten al moet het vlaggenschip eerste nog worden bijgestaan in haar nacompetitie. Op het veld spelen de reserves reeds derde klasse. Met een tweede positie is het misschien zelfs mogelijk om in deze competitie het omgekeerde te doen van het zaalseizoen: promotie naar de tweede klasse.