RUIME WINST NOVA 1 NA INDRUKWEKKENDE TWEEDE HELFT

09 okt RUIME WINST NOVA 1 NA INDRUKWEKKENDE TWEEDE HELFT

Met de volle buit uit vijf wedstrijden op zak, ontving Nova afgelopen zaterdag Midlandia uit Bunnik op Sportpark Larenstein. Met een indrukwekkende tweede helft, waarin 17 keer gescoord werd, trakteerde de Biltse formatie ook Midlandia op een forse nederlaag: 26-9.

In de zesde speelronde startte Nova andermaal met een wijziging in de opstelling. Coen van Eck maakte zijn opwachting in de basisacht, op de plek van de nog van een blessure herstellende Jaco Schippers. Een fraaie doorloopbal van Inge van Eck betekende direct de 1-0 voor Nova, waarmee het een mooie middag beloofde te worden voor het team van coach Wouter van Brenk.

Echter kwam Nova aanvallend niet lekker los. Veel kansen werden geproduceerd, maar te statisch en daardoor ondermaats werd er afgerond. Midlandia haakte na 20 minuten spelen aan: 6-4. Daarna sloeg Nova een eerste gat (8-4), maar kon ook in de laatste fase van de eerste helft nog altijd niet echt loskomen en doordrukken. Ruststand: 9-6.

De tweede helft werd door Nova direct scherp gestart. Met drie snelle afstandsschoten van achtereenvolgens Job Paauw, Richard van de Pas en Aranka Akkermans werd de voorsprong vergroot naar 12-6. De aanvallen liepen vloeiender en het baltempo lag hoger dan in de eerste helft. Nova was warm gedraaid en toonde zich gretig. Na een kort schot van Midlandia (12-7), liep Nova in 10 minuten tijd, met zeven treffers op rij, uit naar een 19-7 tussenstand. De uitblinkende Coen van Eck (totaal 8 veldgoals) schoot kort daarna, na sterk reboundwerk van Michelle Reus, van dichtbij met zijn zesde score de 20-7 op het bord. Uiteindelijk stopte de teller bij 26 doelpunten, waarvan er dus maar liefst 17 in de tweede helft werden gemaakt. Slechts drie tegentreffers werden geïncasseerd na de rust. Eindstand: 26-9.

Coach Wouter van Brenk was na afloop erg blij met het vertoonde spel in de tweede helft en had complimenten voor invaller Coen van Eck. “Hoe onze spelers de tweede helft oppakten was indrukwekkend. 17 keer scoren in één helft van een veldwedstrijd is fantastisch. Daarnaast heb ik genoten van het spel van Coen. Hij speelt altijd efficiënt en in dienst van de ploeg. Deze wedstrijd was zijn schotpercentage bovendien geweldig. Het geeft vertrouwen dat we in de breedte goed op niveau zitten.”

Zaterdag 15 oktober staat alweer de laatste veldwedstrijd vóór het zaalseizoen op het programma. Nova reist af naar Alkmaar, om daar aan te treden tegen hekkensluiter DSO. Aanvang: 15.30 uur.

Scores Nova: Coen van Eck 8, Maarten van Brenk 8, Michelle Reus 2, Aranka Akkermans 2, Inge van Eck 2, Job Paauw 2, Lisa Rademakers 1, Richard van de Pas 1.