trainerclinic voor ouders en beginnende trainers

31 aug trainerclinic voor ouders en beginnende trainers

Beste trainers en ouders van onze Nova jeugdteams,

Het nieuwe seizoen is weer gestart en de afgelopen week hebben we al veel blije gezichten gezien op het veld. Maar zoals overal, kan Nova niet zonder zijn vrijwilligers.

Tegenwoordig zijn vrijwilligers niet alleen meer nodig om bijvoorbeeld achter de bar te staan of om oud papier te lopen, maar hebben we inmiddels ook hand-en-spandiensten nodig op het trainingsveld.
Nu denk je misschien: dat is niks voor mij, ik ken de technieken en de spelregels niet. Of: ik heb geen ervaring met het begeleiden van jeugdteams. Laten we daar nou eens iets op bedacht hebben.

Vanuit de korfbalbond hebben we bij Nova een clinic georganiseerd voor alle startende jeugdtrainers, maar ook voor de ouders van onze jeugdleden. Tijdens deze cursus leer je de basisprincipes van het korfbalspel. Handig en leerzaam. Handen op het veld ter ondersteuning van de trainers van Nova is goud waard. Dit geeft de trainer de mogelijkheid om de kinderen nog meer te leren, want met z’n tweeën zie je meer dan alleen.
Ook zijn er veel andere taken die op een trainer afkomen dan alleen op het veld staan. Het is goed om eens met elkaar te kijken welke taken er allemaal liggen en hoe jullie als ouders de trainer van jullie kind kunnen ondersteunen. Op deze manier kunnen jeugdtrainers een zo optimaal mogelijk klimaat scheppen waarin jullie kinderen kunnen genieten van samen sporten.

Wij hopen dat veel ouders en startende jeugdtrainers bij deze avond aanwezig kunnen zijn. We starten op woensdag 14 september om 19:15u met een kopje koffie of thee en zullen om 19:30 beginnen met het programma. Hieronder is de link met wat extra informatie over de clinic.