Uitwedstrijd Recreanten Nova tegen Unitas

29 okt Uitwedstrijd Recreanten Nova tegen Unitas

Afgelopen woensdag stond de eerste uitwedstrijd voor de recreanten op het programma  tegen Unitas. Samen met een aantal andere clubs zijn zij een eigen competitie gestart. Zo kunnen zij naast trainen ook een aantal wedstrijden spelen.

Nadat de moeder van Rudi, erelid bij Unitas, geïnstalleerd was en er kort werd voor besproken en warmgelopen, startte om 20:30 uur de wedstrijd.

Binnen de eerste minuut valt de 0-1 door een omdraaibal van Pascal. Gevolgd door 1-1, daarna  maakt Rudi 1-2. De 2-2 volgt en ook de 3-2. 4-2 is niet verdedigd, omdat Gert zijn armen laat zakken. De goedmaker van Gert volgt gelijk, zijn afstandsschot maakt 4-3. Marieke maakt de 4-4 na goed samenspel met Gert. Kansen voor Manon, Pascal en Dennis zijn helaas zonder gevolg. De 5-4 valt, maar Pascal maakt hier 5-5 van met een korte kans. Een strafworp tegen zorgt voor de 6-5. Een strafworp mee voor Rudi gaat er helaas niet in. De 7-5 wel na een mooie doorloopbal van Unitas. Pascal geeft hier antwoord op: 7-6. De 8-6 valt daarna snel. Gert doet Pascal na en maakt 8-7. De 9-7 volgt gelijk. Schuin achter de korf maakt Bianca 9-8. 10-8 valt nog net.

Na de rust is Jorg er in gekomen voor Gert. Na 10 minuten geen goal is het Jorg die een kans neemt. Helaas mis, maar de rebound is voor Nova. Rudi schiet van afstand: 10-9. Na een verdedigend scherpe onderschepping kan Rudi nogmaals aanleggen: 10-10. Met nog 13 minuten op de klok wordt het 11-10. Strafworp tegen 12-10 met nog 10 minuten speeltijd. HUP NOVA! Marieke maakt nog een prachtige omdraaibal onder de korf en zet de stand op 12-11. Pascal onderschept vervolgens de bal in de verdediging. Rudi gaat voor de doorloopbal en krijgt een strafworp mee. Helaas rolt deze op de rand van de korf en valt er net niet in. Met nog 3 minuten te gaan, scoort Unitas nog de 13-11 en 14-11. Er zijn geen kansen meer voor beide partijen. Eindstand: 14-11.