Voorjaarsupdate van het bestuur

08 mei Voorjaarsupdate van het bestuur

Het voorjaar is in volle gang, hoog tijd om als bestuur weer een update te geven over de laatste ontwikkelingen binnen onze vereniging.

Activiteiten
Het is vast niemand ontgaan, de afgelopen weken zijn er weer heel veel activiteiten voor onze leden georganiseerd. Junglefeestavond voor de jeugd, B/C Gala, Paaskamp, NOVA Dance Party, schminken bij de Kangoeroes en veel activiteiten rondom Koningsdag en de Koningsspelen. Op 7 mei hebben we zelfs kinderen in Coesfeld laten korfballen. Stuk voor stuk activiteiten waarin enorm veel moeite door onze vrijwilligers is gestoken om te doen waar onze vereniging voor staan; verenigen! Onwijs bedankt voor jullie inzet!

Het was leuk om te zien er veel nieuwe jeugdleden vaak voor de eerste keer meededen aan een activiteit. Zowel voor kind als ouder vaak nog spannend in het begin maar al snel veranderde dat in heel veel lol maken met leeftijdsgenootjes.

Omdat we twee jaar lang bijna geen activiteiten konden organiseren, was het nog soms wel even wat onwennig met de organisatie. Vooral de communicatie tussen de verschillende commissies kon soms wat beter. Probeer elkaar daar vooral op een positieve manier op aan te spreken, we doen het allemaal met de beste intenties.

Accommodatie
Met een flinke groep vrijwilligers is in maart ons complex weer schoon en lenteklaar gemaakt tijdens NL Doet. Verder hebben we een nieuwe AED, de douches zijn weer warm en hebben een lekkere straal en de jeu de boulesbaan heeft een nieuwe toplaag gekregen. Daarnaast heeft de gemeente verschillende klussen uitgevoerd, zoals het recht leggen van de tegels bij de ingang van het complex en het verwijderen van dode bomen in ons bosperceel. Binnenkort worden ook de grondpotten van ons kunstgrasveld aangepakt voor onderhoud.

We hopen snel te kunnen starten met het verwijderen van de oude rolluiken, het schilderen van de gehele buitenboel en het plaatsen van de nieuwe rolluiken. Hiervoor is alle hulp welkom, melden kan bij Dennis via accommodatie@kvnova.nl.

Naast alle praktische zaken zijn we ons als bestuur ook aan het verdiepen in de verduurzaming van ons clubhuis. Dat is verstandig in het kader van de energiekosten maar ook zeker omdat we wettelijk verplicht worden om in de toekomst energieneutraal te zijn. Dennis is bezig met het vormen van een Duurzaamheidscommissie en trekt hierin ook samen op met onze vrienden van Voordaan. Heb je affiniteit met dit onderwerp en wil je meedenken en helpen? Meld je dan bij Dennis via accommodatie@kvnova.nl.

Sportief
We zijn blij dat we begin dit jaar al melding hebben kunnen maken van de komst van Wim Jansen, onze nieuwe hoofdcoach. Gelukkig is het onze hele selectie gelukt om te handhaven in de huidige zaalklasse, helaas met iets meer moeite dan verwacht. Ook op het veld wachten nog een aantal spannende wedstrijden waarbij jullie support meer dan welkom is.

Ook bij de rest van de vereniging is de zaalcompetitie na de lockdown prima verlopen, met kampioenschappen voor de B1, E1 en NOVA 3!

Onze Technische Commissie is de afgelopen maanden al druk bezig met het volgende seizoen. Op basis van de inventarisatie die afgelopen weken is gedaan, wordt de teamindeling vormgegeven. Rond half mei zal de eerste conceptindeling online komen.

Financiën
We zijn blij te kunnen melden dat Nova er financieel nog altijd stabiel voor staat. Neemt niet weg dat met de verdubbeling van de energiekosten, de enorm hoge inflatie, toekomstige duurzaamheidsinvesteringen en onzekerheid wat het najaar ons gaat brengen, we nog terughoudend zijn met uitgaven.

Het is goed om te zien dat we als vereniging, zodra het weer mocht en kon, elkaar zijn gaan opzoeken en heel veel leuke activiteiten en sportweekenden samen hebben beleefd. Laten we dat de rest van het seizoen vooral doorzetten!

Heb je vragen of suggesties over wat dan ook? Schroom niet om contact met ons op te nemen via bestuur@kvnova.nl.

Nova-bestuur,
Steven, Nancy, Helen, Aranka, Dennis, Nynke en Renske