Definitieve teamindeling 2023-2024 | Update 25 juni

22 jun Definitieve teamindeling 2023-2024 | Update 25 juni

Update 25 juni

De teamindelingen voor het seizoen 2023-2024 zijn rond. De (Jeugd) Technische Commissie (TC) heeft er hard aan gewerkt om alles zo goed mogelijk te regelen.

Definitieve teamindeling 2023-2024 versie 22 juni 2023

Helaas zijn er op dit moment nog geen trainer(s) voor de C1, maar daar blijft de TC mee bezig. Ze voeren gesprekken om te rouleren tussen verschillende trainers. De trainers voor de A1 zijn tot de zaal geregeld. Voor daarna zijn er ook nog gesprekken en zoekacties voor een roulatiesysteem.

Wil jij je bijdrage leveren door mee te rouleren als jeugdtrainer? Geweldig! Neem contact op met Sylvia van der Pas, bestuurslid TC (tc@kvnova.nl).

Beste NOVA-leden en ouders,

We gaan richting het einde van het korfbalseizoen. De afgelopen maanden is de (Jeugd) Technische Commissie druk bezig geweest met de samenstelling van de teams voor volgend seizoen. We starten na de zomer met 5 seniorenteams, 8 jeugdteams (exclusief de F), onze Recreanten en Kangoeroes. Er kunnen nog veranderingen plaatsvinden (bijv. nieuwe leden of langdurige blessures), dit is dan ook een voorlopige indeling. Ook zijn nog niet voor alle teams coaches gevonden of lopen er gesprekken, deze worden ook bij komende updates toegevoegd.

Op dit moment lopen er nog gesprekken om de C1 en A1 volgend jaar van trainers/coaches te voorzien. De B1 is inmiddels ingevuld.

Bij het maken van de nieuwe teams heeft de (Jeugd) Technische Commissie gekeken naar de volgende punten:

• Leeftijd: de korfbalbond heeft minimum- en maximumleeftijden ingesteld voor spelers van elke leeftijdsgroep. Ook voor de gemiddelde leeftijd van een team geldt een maximum. Hierbij telt steeds hoe oud de speler op 1 januari van het seizoen is (peildatum KNKV). Wij gaan hierbij uit van de Spelbepalingen zoals de KNKV die ons oplegt (zie onderstaand).
• Vriendjes/vriendinnetjes: een belangrijk uitgangspunt is dat spelers met bekende vriendjes en vriendinnetjes kunnen korfballen. Toch lukt dat niet altijd, bijvoorbeeld als je niet even oud bent.
• Niveau: indeling per niveau wordt pas, afhankelijk van de aantallen kinderen, toegepast vanaf de D-jeugd (9 jaar). Dit kan inhouden dat er onderlinge selecties worden gehouden om te bepalen in welk team een kind komt.

Het kan altijd voorkomen dat er uitzonderingen op deze uitgangspunten worden voorgesteld. Dit is altijd in overleg met de betreffende ouders, kind en coaches/TC.

Wijziging in lidmaatschap
Wijzigingen aan het lidmaatschap kunnen uiterlijk 31 mei 2023 worden doorgegeven aan het secretariaat (nova.bilthoven@kvnova.nl). Daarna gaat het bestuur de begroting voor het komend seizoen maken en dat wordt o.a. gebaseerd op het aantal leden.

Zo weten we welk bedrag aan contributie binnen gaat komen, welk bedrag wij als afdracht aan de KNKV zullen hebben en hoeveel zaalhuur wij moeten inkopen om gedurende de wintermaanden in de zaal te kunnen trainen en spelen.

Bij opzegging na 31 mei 2023 zal de volledige jaarcontributie in rekening worden gebracht.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn over onderstaande voorlopige teamindelingen, dan horen wij die graag via e-mail: tc@kvnova.nl

Namens de (Jeugd) Technische Commissie,

Sylvia van der Pas