Wederom gelijkspel voor Nova 1

13 mrt Wederom gelijkspel voor Nova 1

Nadat Nova 2 een achterstand tegen KVA 4 om wist te buigen naar een 15-18 winst, stond in Heerhugowaard de wedstrijd tussen Apollo 1 en Nova 1 op het programma. Het werd een spannende wedstrijd die eindigde in een gelijkspel.

Nova kwam goed uit de startblokken met twee goals van Job Paauw. Ondanks mooie goals van Esther van Kempen en Tessa van der Laan, wist Apollo de stand gelijk te trekken en zelfs uit te lopen. De teams gingen de rust in met een stand van 11-7.

Na rust wist Nova de achterstand te verkleinen tot 11-10, maar bleef achter de feiten aan lopen. Door een doorloopbal van Eline van der Weerdt kwam de Bilthovense ploeg voor het eerst weer op gelijke hoogte met Apollo: 15-15. De thuisploeg bleef het initiatief houden door steeds op voorsprong te komen, maar Nova deed er alles aan om bij te blijven. Met nog twee minuten te spelen sloeg Apollo een gat van twee punten. Ook dit gat wist Nova te dichten met een afstandschot van Michael van Bijleveld en een doorloopbal van Aranka Akkermans. Zo eindigde de wedstrijd in een 20-20 gelijkspel.